Ове школске године, у оквиру теме личног и професионалног развоја ученика, радићемо на пројекту “Finding the right formula- together!” (Пронађимо праву формулу- заједно).
Креираћемо занимљиве активности које подстичу на саморефлексију ( Ко сам ја, шта волим, шта ћу бити кад порастем), али ћемо се упознати и са старим и новим професијама, анализирајући предности и мане неких занимања. Циљ овог пројекта је да се ђаци повежу са својим вршњацима из других земаља, и користећи енглески језик, као радни, сазнају што више о себи и другима, као и о могућностима за стицање знања и вештина потребних за будући професионални рад.
Kоординатори овог пројекта су проф.енглеског језика Бојана Станкић из ХПТШ, Београд и Александра Дужевић, педагог из Уметничке школе из Сплита. Поред Србије и Хрватске, партнери на пројекту су и наставници и њихови ученици из Турске и Румуније.
План и календар активности су већ направљени, први састанци и договори обављени, те нас сада очекују активности око израде и избора најбољих решења за лого, постер и слоган пројекта. У октобру смо имали и прве Зум састанке са ђацима, обављена је и анкета на почетку пројекта- о знањима, вештинама, ставовима о теми, као и очекивањима од овог пројекта.
У новембру већ радимо на идејним решењима ѕа лого и постер, као и слоган пројекта!
Као наставак прошлогодишњег пројекта “Stories that matter to us”., у школској 2023-24.години одобрен нам је нови пројекат “Stories and Values”.
Циљ овог пројекта је да на креативан начин, смислено, кроз индивидуалне, породичне, школске, локалне или глобалне приче дотакнемо теме које су у оквиру 17 циљева одрживог развоја које су поставиле Уједињене Нације. На пројекту ће радити ученици и наставници из Србије, Турске, Португала и Румуније.
Покретач и координатор овог пројекта је проф. Бојана Станкић, а наставници и ђаци из Турске веома су агилни и пружају сву помоћ око администрације и употребе ИКТ’-а на веома креативан начин. Ученици I, II и III разреда из обе смене наше школе, као и проф. Гордана Пешић учествују у пројекту.
План је осмишљен, прве активности се ређају. У октобру смо имали први заједнички састанак свих учесника – и наставника и ученика. Прва прилика да се упознају, представе и говоре о својим интересовањима.
У новембру већ имамо и прве тимске задатке- да се осмисли лого, постер и слоган пројекта. У најави је и обележавање Дана доброте и Дана толеранције.
Музеј науке и технике у Београду има значајну колекцију предмета, који презентују технолошки развој и његов утицај на друштво. Међу експонатима се налазе и оргуље, које је 1926. године направио Јохан Кауфман, бечки градитељ оргуља. У вечерњим часовима 4.11.2023. врата музеја су била отворена за посетиоце поводом концерта за оргуље, хор и оркестар. Ово је била ретка прилика кад се врши извођење музике на музејском експонату, тако да су чаробни звуци ових старих оргуља испунили изложбени простор музеја. Оргуљама су се прикључиле и виолине, виоле, виолончела, контрабас, обоа, труба и дивни гласови извођача хора. Чланови секције „Креативна технологија“ присуствовали су овом концерту и уживали у музици Баха и Вивалдија.
Фондација Темпус и eTwinning национални тим за подршку организовали су eTwinning међународни семинар „Our Schools: places of happiness and success – fostering well-being and creativity through eTwinning” од 25. до 27. октобра 2023. године у хотелу „Мона“ у Београду.
Циљ догађаја био је да омогући еТвинерима из Србије и из 11 земаља Европе да чују излагања експерата из земље и иностранства о начинима на које васпитно-образовне установе могу да учине пријатним местима за ученике и њихове васпитаче, учитеље и наставнике, као и да подстакну креативност ученика.
Семинар је свечано отворила Катарина Алексић, руководилац цента ѕа образовну технологију при Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања. Гост семинара је била и Ана Мирковић, психолог , која је надахнуто говорила о важности физичког и менталног здравља ученика и наставника, о превенцији вршњачког насиља, о важности развијања емоционалне и социјалне интелигенције, о значају смањења стреса. Joanna Paolinelli, психолог, такође је говорила о начинима да се помоћу музике смањи стрес, да се учи и помоћу игре, и нових апликација, попут вештачке интелигенције која текст претвара у слику, видео и слично.
Проф.енглеског језика, Бојана Станкић, учествовала је на овом семинару, и носи предивне утиске. У току тродневног семинара, у дивној атмосфери са новим колегама, а сви позитивног духа , искристалисале су се и нове идеје за нове пројекте.
У Београду је 25.10.2023.године у одржана 11. Национална конференција каријерних практичара из Србије
у организацији „EUROGUIDANCE-а“, на којој су учествовале и проф. Драгана Ранковић и проф. Бојана Станкић.
Програм активности током дана је био веома занимљив. О европској години вештина и значају целоживотног учења говорио је Антонио Ђубиларо де Анђелис, из Европске комисије.
Након проглашења признања и награда у склопу 8. Националног такмичења добрих пракси из области КВИС-а, на панел дискусији, представљени су најбоље праксе.
Истраживање „ Имплементација услуга каријерног вођења и саветовања“ представила је проф..др Александра Пејатовић, са Института за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Беиграду, на основу резултата анкета и интервјуа прикупљених током пролећа 2023.године, у чему је узет пример праксе и из наше школе.
Током конференције, представљени су и нови ресурси и алати за управљање каријером „ Каријерно самоусмеравање“ и онлајн курс „ Europass за каријерне практичаре“.
Општинско талмичење школа у оријентирингу одржано је 20. октобра 2023. године. Ученица наше школе Анђела Богићевић освојила је прво а Ања Латиновић и Хелена Ивковић освојиле су треће место.
Честитамо и желимо им пуно успех у даљем такмичењу!
И ове године, на 15.конференцији „Достигнућа младих“, одржаној у Врњачкој Бањи од 22-до 24.октобра , на којој је учествовала и проф. Бојана Станкић, могли су се чути многи занимљиви гости са темама о важности препознавања емоција, разлога и сигнала стреса, значају развијања сарадње и добре комуникације, тимском раду, дигиталним алатима за поспешивање креативности, финансијској и другој писмености итд.
Приказани су и многи примери добре праксе о младим, предузетничким компанијама које су се издвојиле својим оригиналним идејама. Било је речи и о новим програмима, у којима ће ускоро узети учешће и тимови ученика из наше школе. Се програм „ Girls Go Circular’, са новим, занимљивим модулима о циркуларној економији. Најављење су и „Upshift” радионице које се одржавају сваког месеца ( у сепзембру је и група наших ученика узела учешће), као и припрема за Пословни изазов и такмичење Ученичких компанија. Учионица „Мејкерс лаб“ отворена је и у гимназији у Врњачкој бањи, те смо имали прилике да посетимо ову нову и лепо опремљену школу.
Гост изненађења, проф. Иван Станковић, са ФДУ, врло инспиративно и мотивишуће говорио је о својим искуствима из живота и рада , кроз тему: „ Како приметити, зграбити и развити прилике које ти живот пружа“.
Све у свему, као и увек до сада, прегршт добрих идеја и одличне енергије наставника и сарадника „Достигнућа младих“ на једном месту позивају све креативне, ангажоване наставнике да укључе своје ученике у различите програме „Достигнућа младих“, који,могу да допринесу развоју њихових знања, вештина и ставова о предузетништву.
Наши ученици учествовали су на VII Dragon Boat веслању одржаном 30. септембра на Ади Циганлији. У конкуренцији средњошколаца и студената освојили су четврто место. „За длаку“ им је измакло треће место које су освојили ученици Математичке гимназије. Манифестација је реализована у организацији Веслачког савеза Србије и надамо се да ћемо и следеће године учествовати на овој узбудљивој трци.