ПОСЕТА МУЗЕЈУ ЧОКОЛАДЕ У БЕОГРАДУ

У петак, 10. фебруара, ученици и наставници, Хемијско-прехрамбено технолошке школе, посетили су Музеј чоколаде у Београду. Посета је била организована као активност у оквиру eTwinning пројекта „Причамо о чоколади – We’re talking about chocolate „. У пријатној музејској атмосфери упознали су се са историјом и начином производње чоколаде. Ученици су имали прилике да направе своју јединствену чоколаду. У наставку прочитајте шта су о посети написале ученице Теодора В. II9 и Наташа Б. II8, погледајте постере и слике које су направиле  Нера Р. II9,  Дуња Ђ. II9, Ана Ћ. II8,   Емилија М. II8 и Николина Н. II9. Такође можете погледајти и видео прилог о овој посети https://youtu.be/p2oOB2hcU34

Теодора В. II9

Музеј чоколаде се налази у центру Београда. У њему смо имали прилике да чујемо како је чоколада настала и од чега се припрема, како се кроз векове мењао начин њене припреме и конзумације, као и начин њене производње,  да би данас имали чоколаду коју знамо. У музеју смо видели у прве три просторије експонате који су се тада користили у џунгли, Европи и Србији за производњу какаа и чоколаде., а у четвртој су нам дозволили да будемо креативни и уз помоћ слаткиша и сланиша смо могли да направимо нашу идеалну чоколаду. 

Прву чоколаду су открили Астеци и Маје 600 година пре нове ере. Интересантно је да су они у млевени какао додавали љуту паприку и тако је конзумирали. Још једна занимљивост за тај период јесте да су зрно какаа гледали као злато и да си са 100 зрневља какаа могао да купиш човека. Друга соба је била Европа и ту смо сазнали да је чоколада тада била у течном стању и пила се. Прву чоколаду у Европи донео је шпански освајач Мексика Ернан Кортес, представио је шпанском краљу и од тада је Шпанија била главна за производњу чоколаде. Шпанци су променили рецепт и уместо паприке су додавали шећерну трску, шећер и цимет. Прву чоколаду коју ми знамо направио је тим хемичара почетком 19. века у Холандији, а најзаслужнији је Конрад Ј. ван Хоутен који је измислио пресу која је дробила какао у прах. У трећој соби су нам причали како је све то изгледало код нас и како се мењала амбалажа и укус. У четвртој смо правили нашу чоколаду, по мени ово је најзанимљивији део посете где смо показали нашу креативност. Све у свему јако лепо искуство и ако имате времена требало би да посетите.

Наташа Б. II8

Посета Музеју чоколаде је била веома занимљива. Доста нових чињеница смо чули о историји, припреми и конзумацији чоколаде. Најзанимљивији део посете је било прављење аутентичних чоколада, а још занимљивије дегустирање наших креација.  Посете је протекла у  пријатној атмосвери уз дружење и смех.

ОБАВЕШТЕЊЕ и ПОЗИВ НА АКЦИЈУ

УЧЕНИЦИМА И НАСТАВНИЦИМА – ХУМАНАНОСТ НА ДЕЛУ!

На предлог ученика, чланова Вршњачког тима и учесника Еразмус пројеката у нашој школи, покренута је иницијатива да се организује хуманитарна акција за прикупљање новчаних прилога и зимских ствари за угрожене у катастрофалном земљотресу у Турсој и Сирији.

Молимо и одељењске старешине да помогну и координишу акцију у својим одељењима и да 23.2.2023. од 13-14 часова предају сакупљено проф. Бојани Станкић, координатору Вршњачког тима (учионица 53).

НЕШТО ВИШЕ О СТИЛОВИМА И ТЕХНИКАМА УЧЕЊА

На састанку Вршњачког тима и Ученичког парламента одржаног у четвртак, 9.2.2023.године тема је била УЧЕЊЕ- о  стиловима и техникама учења.

Након видео приче о ВАК –стиловима (визуелни-аудитивни-кинестетички стилови) , као и Помодоро техници при учењу, развила се дискусија. Ученици су имали прилике да препознају и освесте свој стил учења, размењивали су своја искуства о томе како, када, где најбоље уче. И наша бивша ученица, сада студенткиња IV године Физичке хемије на ПМФ-у , Андријана Пантелић, поделила је са публиком своја искуства из школе и сада, као студенткиња. Говорила им је и о учењу и припреми за пријемни испит, о разлици у обиму градива у средњој школи и на факултету, али их је све охрабрила да следе своја интересовања речима да када се нешто воли, онда није тешко!

На састанку су присуствовали и чланови АИЕСЕК организације, Никола и Марина, позвали ђаке наше школе на сарадњу у оквиру пројекта о предузетништву , дајући значај и неформалном образовању, стицању различитих вештина , рада у тиму, вештини комуникације, ИКТ-а и др.

„Човек се учи док је жив“ – изрека је која добија свој прави смисао у данашњем брзом ритму живота и великим променама у начинима комуникације, доступности интернета и онлајн курсева,  као и различитим стиловима и техникама стицања знања.

БИЛИ СМО НА ПРОСЛАВИ 70. година рада ДКЦБ-а

У Атријуму ДКЦБ-а је 8. фебруара 2023. уприличена прослава и промоција монографије под називом     „Од игре до слободе“ поводом 70 година стваралаштва деце и за децу у Дечијем Културном центру Београда. На позив Весне Митровић Крњаић, уреднице едукативног програма у ДКЦБ-у, и наша школа је посетила ту реномирану институцију, са којом годинама успешно сарађујемо.

Ево неколико слика са догађаја, а више о томе ,као и монографија у pdf.  На линку ДКЦБ-а :

https://www.dkcb.rs/promocija-monografije-70-godina-dkcb/

https://www.dkcb.rs/monografija-od-igre-do-slobode-70-godina/

Национално такмичење „ ПОСЛОВНИ ИЗАЗОВ“ 2023.

Од 790  средњошколаца који су ове школске године учествовали на „Пословном изазову“, њих 85, из 42 града и чак 67 средњих школа,  1. и 2.фебруара 2023. такмичили су се и потрудили да осмисле производ или услугу која ће помоћи наставницима и ученицима да на лакши и функционалнији начин приступају учењу. Концентрација и мотивација је у опадању, па је задатак био како решити тај изазов модерног доба.

Подељени у 17 тимова, ученици су имали прегршт занимљивих идеја.Уз помоћ и подршку ментора, радили су тимски и поделили улоге међу собом да на најбољи начин презентују своје компаније, произове и услуге пред жиријем. Са страшћу и пуни самопоуздања бранили су своје концепте и као прави предузетници говорили о идејама, буџету, финансијском оквиру, дистрибуцији и др. Међу њима  је била и ученица II -2, из наше школе,  Емили Удин, у тиму број 16 са идејом дигиталних наочара.

Победничко постоље припало је тиму број 3 који је осмислио платформу која ради по принципу ЦхатГПТ и која је намењена просветном кадру како би лакше и брже припремали час по наставном плану.

Сребрну медаљу на такмичењу освојио је тим број 4 који је осмислио иновативни софтвер који пребацује Word документ или белешке корисника са рачунара или телефона у MP3 формат аудио снимка.

На постоље за треће место попео се тим бр. 9 чија је идеја производња биоразградивих стрипова који садрже QR кодове помоћу којих се приступа онлајн страници са детаљнијим информацијама о датој области.

Четврто место освојио је тим број 6 ова екипа осмислила је дигиталну књигу која на иновативан начин пружа мотивацију при учењу и побољшава концентрацију. Књига у себи садржи бесплатне материјале за учење и збирке задатака. Њихов производ Inno Book био би намењен и наставницима и ученицима. 

 „ Пословни изазов“ у организацији „Достигнућа младих“ увек је врло занимљиво и драгоцено искуство, подразумева тимски рад, размену идеја и дружење, склапања нова пријатељства и позива на сарадњу. Више о томе на линку : https://www.ja-serbia.org/porglaseni-nacionalni-pobednici-izazova/

No Images found.

Друга година реализације програма  GIRLS GO CIRCULAR!

И наша школа је већ другу годину укључена у програм GIRLS GO CIRCULAR, који се спроводи у 15 земаља са циљем да се већи број жена –девојака укључи у области СТЕМ-а, тј. Научних, технолошких , ИТ и др. иновација. Наше ученице од првог до четвртог разреда стицале су предузетничке и дигиталне вештине кроз модуле о безбедном коришћењу интернета, циркуларној економији, и по избору еколошким темама-рециклирању,  коришћењу, потрошњи  и поновној употреби природних ресурса.

Организација „Достигнуће младих“ објавила је резултате програма GIRLS GO CIRCULAR!  Ѕа 2022.годину на линку

https://www.ja-serbia.org/druga-godina-uspesne-realizacije-programa-girls-go-circular/

STORIES THAT MATTER TO US

E-Twinning пројекат „STORIES THAT MATTER TO US“ успешно се реализује, према плану. Завршили смо и прву фазу- FEEL – која подразумева да се ученици упознају са темама и  да, према свом интересовању, изаберу којом ће се бавити у својој причи. Оквир су 17 циљева одрживог развоја Уједињених Нација, а ученици су се поделили на тимове. Рад у пару или групи је важан циљ овог пројекта, и , према искуству, даје резултате. Ђаци су мотивисанији за активности, успостављају бољу сарадњу и  комуницирају боље са својим вршњацима.

Теме које су обрадили су разноврсне: од образовања, будућих послова, питања језика и културе, смањења сиромаштва и глади, екологије и хране, очувања здравља… 

На линку https://www.youtube.com/@user-fl8gr9kw6r  могу се видети први филмови и креативност учесника овог пројекта.

Након ове фазе, у фебруару, почињемо рад на другој фази – IMAGINE- која подразумева и размену идеја са осталим групама, дубља и шира истраживања о теми, интервјуе и писање нацрта, припрему за следећу фазу рада –DO.

Трећа републичка награда за часопис „Пипета и бирета“

Уредници часописа „Пипета и бирета“ Весна Митровић Иванов и Бојана Станкић као и члан новинарске секције, матуранткиња Марија Јовановић, примиле су диплому за освојено треће место за најбољи средњошколски часопис коју додељује Друштво за српски језик и књижевност Србије.

Додела награда одржана је у сали хероја Филолошког факултета у оквиру 64. Републичког семинара за професоре српског језика и књижевности.

РАСПОРЕД ПОЛАГАЊА МАТУРСКОГ ИСПИТА ЗА ВАНРЕДНЕ УЧЕНИКЕ У ЈАНУАРСКОМ ИСПИТНОМ РОКУ 2023.

ПОДРУЧЈЕ РАДА: ХЕМИЈА, НЕМЕТАЛИ И ГРАФИЧАРСТВО

КОМИСИЈА ЗА ДОКВАЛИФИКАЦИЈУ

ПРЕДМЕТТЕРМИНброј кандидатаиспитивачстални чланпредседник комисије
Српски језик и књижевност30.01.2023. у 13h1Манојловић ИванаУнковић Митровић ВиолетаМитровић Иванов Весна
Органска хемијска технологија – изборни31.01.2023. у 16.201Даница ДруловићАнита ПавковићМиросављевић Зорица
Одбрана матурског практичног рада – ОХТ02.02.2023. у 16.201Даница ДруловићАнита ПавковићЖужа Снежана

Председник комисије

Даница Друловић