“I’m giving you a hand, I’m here to help you”

О пројекту

Пројекат говори о најважнијим хуманим вредностима које би требало развијати током образовања. Теме пројекта су усмерене на оне људске вредности које се изражавају у ситуацијама када је другој особи потребна помоћ у различитим ситуацијама, како у школи, тако и у свакодневном животу. Акценат се ставља на неговање пријатељства и емпатије према вршњацима, емпатију према особама са посебним потребама и  особама које имају развојне потешкоће.

ЦИЉЕВИ

Циљеви пројекта су:

– Развијање емпатичног става код ученика;

– Развијање пријатељства;

– Вежбање вештина асертивне комуникације међу вршњацима;

– Учење о важности поштовања међукултурних разлика, уважавања националних и културних вредности других људи;

– Учење о важности поштовања људи са посебним потребама и важности њиховог активног учешћа у демократском друштву;

– Учење о важности различитих облика помоћи особама са инвалидитетом, инвалидитетом и другим посебним потребама;

– Разумевање личног доприноса ученика у помагању људима којима је помоћ потребна;

Наш циљ је да кроз овај пројекат покренемо и применимо теме које су важне у васпитању и развоју наших ученика, имајући у виду важност развоја најважнијих људских вредности које су друштвено прихватљиве.

РАДНИ ПОСТУПАК

Поред два оснивача, уврстићемо и више школа како бисмо развили пројекат. Имат ћемо исте теме и исте методе рада и сличне производе.  Ученици ће креирати производе, а наставници ће им помоћи. Наше производе ћемо објављивати на Twinspace, школским сајтовима и на другим медијима. У завршној фази све школе ће радити заједно, а ученици сваке школе у ​​пројекту ће креирати дигиталне производе.

Прва фаза пројекта: представљање школа, ученика, пројектних тимова, учење о инклузивном образовању у земљама учесницама, учење о законским правилима понашања и поштовање различитости и права особа са инвалидитетом, као и људи којима је потребна додатна подршка и који имају посебне потребе. Друга фаза пројекта: Организовање хуманитарних акција у школи и у локалној заједници, које ће бити посвећене људима којима је помоћ потребна. Трећа фаза: -Завршна изложба, концерт, дигитални производи, евалуација, дисеминација.

ОЧЕКИВАНИ РЕЗУЛТАТИ

Очекује се да ће ученици имати користи од свог учешћа. Очекује се да ће ову нову свест поделити са другим ученицима и школама помоћу различитих акција. Од ученика се очекује да створе заједничку акцију која ће промовисати важност развијања најважнијих људских вредности и ставова који би требало бити усмерен према онима којима је потребна, да створе волонтерске акције у школи и ван школе. Коначни производ биће дигитална новина са радовима ученика, а сви производи биће представљени у Twinspace, школским веб локацијама и другим медијима. У свим школама наставници ће побољшати своје компетенције (језик, ИКТ, методе) и њихови колеге ће бити мотивисани да се придруже.

etw_certificate_200194_sr

 

Chemistry and history love each other

О пројекту

Активности  пројекта су повезане са наставним садржајима из хемије и историје. У оквиру овог пројекта, ученици ће направити своје виртуелно путовање на којем ће нас упознати са различитим местима, знаменитостима тог места, његовом историјом, повезујући са хемијом – познатим хемичарем из тог места, хемијским елементом, загађењем. Свака школа или сваки ученик прави свој план, сваки месец једно место. За повезивање садржаја из хемије и историје, ученици ће користити web 2.0 алате. Пројекат ће трајати до краја школске године.

РАДНИ ПОСТУПАК

  1. Септембар/октобар – Упознавање школа, представљање наставника и ђака, заједничка организација страница пројекта и плана активности, сигурносна правила на интернету, израда логотипа пројекта.
  2. Новембар/мај – Сваки месец представљање једног места, упознавање са његовим знаменитостима, историјским садржајима, историјом, повезивање града са неким хемијским садржајем, познатим хемичарем, хемијским елементом, загађењем и слично.
  3. Јун – евалуација, израда заједничке презентације, е-књиге, видеа и слично.

ОЧЕКИВАНИ РЕЗУЛТАТИ

Кoд ученика повећати интерес за хемију и историју, развијати вештине презентовања, креативности, сарадње, ИКТ компетенција . Код наставника развијање и размена добре праксе са другим наставницима, ширење идеја, познанстава, употреба нових техника, метода рада у настави, промоција школe.

etw_certificate_203596_sr

 

Пети еколошки фестивал у организацији Хемијско-прехрамбене технолошке школе

ПЕТИ  ЕКО ФЕСТИВАЛ  у сарадњи са Хемијско-прехрамбеном технолошком школом

ДКЦБ   26.11.2019.

Атријум: занимљиви огледи и представљање образовних профила школе

Сала „Донка Шпичек“ : представа драмске секције школе и предавање са презентацијом

Мала сала: представљање пројеката ученика ХТП школе

Термини  : 10.00 , 11.00, и 13.30 часова.  

14.00  часова позоришна представа  „У свету периодног система“

Улаз је бесплатан !  

Позивамо  ученике седмог и осмог разреда основних школа на дружење и  учење, и да сви будемо у свом најбољем елементу!

Пријаве на мејл vesna@dkcb.rs  до 21. новембра и смс-ом на 060 167 33 26.

Детаљан  програм:

Атријум:

Занимљив свет хемијских огледа

Свака бајка почиње : „Били  краљ и краљица…“

Ми позивамо духа из боце да ти испунио три жеље:

– да будеш здрав , уноси витамине

– да путујеш,следи мехуриће прастарог елемента водоника

– да будеш богат,  нађи злато

 

Биће и много нових изазова:

– укротићемо моћну лаву

– правићемо коктеле по жељи

– обично јаја претворићемо у сребрно

– упознаћеш  се са својствима невидљивих гасова

– купус није  само здрава храна, већ и добар индикатор.

( проф. Љиљана Спарић са ученицима хемијске секције)

 

Огледи из микробиологије: открићеш  који се микрорганизами крију у намирницама (проф. Славица Авејић са ученицима)

Огледи из технологије: испитиваћеш квалитет и својства  воде (проф.Даница Друловић са ученицима)

 

Сала „Донка Шпичек

Предавање са презентацијом:  „Куц –куц на врата периодног система“ Сазнаћеш све о храни кроз елементе периодног система   (ученици III/9  са проф. Маријом Ракић Љубомировић)

Позоришна представа : „У свету периодног система“  ( ученици ХПТШ са проф. Иваном Манојловић и Горданом Пешић)

 

 Мала салa:

„ Креативност и наука“ :  упознаћеш се са актуелним ђачким пројекатима кроз  презентације  и разговор са ученицима III/4 и  проф. Миленијом Јоксимовић и Бојаном Станкић.

ПЕТИ ЕКО ФЕСТИВАЛ у сарадњи са Хемијско-прехрамбеном технолошком  школом | ДКЦ Београд

Радионица: О Вуку Стефановићу Караџићу

У четвртак, 7.новембра 2019. учесници пројекта „Чувари језика и традиције“, окупили су се да са проф. Виолетом Унковић Митровић и Бојаном Станкић, погледају кратак филм о Вуковом животу и раду, после чега је уследио и квиз  знања. Подељени у четири групе, ученици су одговарали на питања о значајним тренуцима и људима у Вуковом животу, о реформи језика, речнику и сл.

Посебно занимљиво и забавно је било када су ученици добили по једну започету народну изреку, коју је требало завршити, и протумачити са примером када се та изрека може рећи.

Радионица је завршена у врло позитивној атмосфери, народном пословицом :

„Зло је ко не зна, а учити се не да!“

Ученици у пројекту веома су мотивисани да уче и размењују знања и вештине, а неки од  њих већ припремају наступ за приредбу која ће се одржати у Бања Луци, поводом изложбе „Очување и промоција ћириличног писма као културног наслеђа“.

НА ОТВАРАЊУ ИЗЛОЖБЕ : „МИЛАНКОВИЋЕВА ВРЕМЕНСКА КАПИЈА“

У уторак, 5.новембра 2019.године у изложбеном простору Народне банке Србије свечано је отворена изложба у част Милутина Миланковића, у оквиру обележавања двоструког јубилеја: 140.годишњице од рођења славног научника, и 110.годишњице од како је Миланковић дошао на Универзитет у Београду.
 
Изложба носи назив „ Миланковићева временска капија- од Леденог доба до Атомске бомбе“, а организатори изложбе су Удружење „Милутин Миланковић“ и Народна банка Србије, под покровитељством  Министарства културе и информисања Републике Србије.
Изложба хронолошки приказује период од доласка Милутинових предака у једној од српских сеоба, школовање у Даљу, Осијеку и Бечу, грађевинску активност у Бечу, рад на Универзитету и Академији  у Београду, боравак у Будимпешти, учешће на православним конгресу у Цариграду 1923, до богате грађевинске активности у Србији и Југославији.
 
На изложби су представљени архивски материјали из више области(грађевинарства,астрономске теорије о климатским променама,реформе календара, научно популарних дела) и други артефакти( оригинали старих издања књига,фотографије, преписка) и др.

Изложбу је отворио председник Удружења „М. Миланковић“, г-дин Славко Максимовић.

Изложба траје до 12.децембра 2019.године.

Група ученика трећег разреда наше школе, у пратњи професорке Бојане Станкић, била је на отварању изложбе.

 

Креативна радионица: „Вежбамо краснопис“

У оквиру пројекта „Чувари језика и традиције“ , 21.октобра 2019. група ђака првог, другог и трећег разреда, у пратњи професорке Бојане Станкић, посетила је Дечји културни центар Београда, где је на креативној радионици са уметницом Силваном Ручнов сазнала доста тога новог о уметности лепог писања – калиграфији.

Знати писати лепо, уметнички „исцртати“ текст на папиру, чудноватих облика слова и знакова је одлика калиграфа.

Током вишечасовног бављења техником краснописа, настали су прелепи радови које припремамо за изложбу која ће бити уприличена у Бања Луци 29.новембра 2019.

Радионицу, и подршку током ње, пружила нам је Лидија Сеничар, ликовни уредник ДКЦБ-а.

На радионици је присуствовала и проф. Јелена Митровић, из Допунске школе на српском језику из Берна, са којом сарађујемо и током овог пројекта.

Пројекат : ЧУВАРИ ЈЕЗИКА И ТРАДИЦИЈЕ

Поводом 800.годишњице самосталности Српске православне цркве, и познатих речи које је Стефан Немања упутио свом роду: „Чувајте, чедо моје мило, језик као земљу“, покрећемо мини пројекат под називом „ЧУВАРИ ЈЕЗИКА И ТРАДИЦИЈЕ“.

Од октобра 2019. до краја јануара 2020. бавићемо се питањима језика, историје, традиције српског народа кроз низ активности у којима ће учествовати ученици првог, другог и трећег разреда Хемијско прехрамбене технолошке школе. Успоставићемо сарадњу и са другим школама и институцијама културе, те разменити идеје, знања и искуства.

Циљ пројекта је да ученици:

  • постану свесни важности неговања матерњег језика – ћирилице,
  • да развијају осећање љубави према језику и традицији,
  • да јачају осећање сопственог идентитета кроз разговор о историји, усменом предању и писаној речи,
  • да негују праве вредности и
  • развијају креативност.

Активности:

Октобар:

  1. Формирање пројектног тима, и подела задатака
  2. Успостављање сарадње са другим школама и институцијама културе и просвете
  3. Организовање радионице „Вежбамо краснопис“
  4. Припрема радова за конкурс: „Очување и промоција ћириличног писма као културног наслеђа“

Новембар:

  1. Радионица: „ Српски на српском“ и „Приче о речима“
  2. О Вуку Караџићу -квиз
  3. Припрема за изложбу радова
  4. Посета Бања Луци, поводом изложбе ђачких радова

Децембар:

  1. Радионица: „ Негујмо праве, традиционалне вредности“
  2. Посета Народном музеју
  3. Припрема за квиз о лози Немањића

Јануар:

  1. Обележавање Божићних празника и Српске Нове године
  2. Неговање светосавља, радови о Светом Сави и постављање изложбе
  3. Организовање квиза о Светом Сави
  4. Прослава школске славе- Свети Сава
  5. Завршетак пројекта, сумирање, евалуација пројекта и постигнутих ефеката

Покретачи пројекта: ученици првог, другог и трећег разреда и наставници ХПТШ ( Бојана Станкић, Срећко Пантелић, Јасмина Сарић).

Сарадници: Дечји културни центар Београда, Удружење „Марко Поло“ –Бања Лука, Допунска школа на српском језику из Берна (Јелена Митровић)