Тема овог пројекта има троструку импликацију, и то:
а) скуп вештина, способности, знања и пракси у вези са производњом, прерадом и потрошњом хране,
б) улога хране као темеља културног идентитета и континуитета заједница кроз вредности гостопримства, суседства, интеркултуралног дијалога и креативности
ц) улога бољег придржавања обрасца медитеранске исхране на одрживост животне средине
Циљеви пројекта:
– Подићи свест о потреби здраве планете, обезбеђујући здравље људи и животне средине
– Повећати културну свест ученика
– Опремити ученике одговарајућим 7Ц и дигиталним вештинама за њихова академска достигнућа и будући живот
– Дизајнирати дигитални образовни материјал у вези са разноврсношћу аспеката у вези са храном (технолошки, културни, здравствени, економски, еколошки) дајући нове увиде и екстра вредне закључке за креаторе наставног плана и програма
– Развити научну рефлексију о различитим темама у вези са храном и проценити важност одрживе уравнотежене исхране током животног циклуса у човеку и животној средини здравље
– Развити одређене вредности, ставове и понашања за деловање као одговорни грађани Европе
Ученици ће бити подељени у тимове како би направили е-Кувар и е-Магазин (коначни производи).
Сарадња и комуникација, поред Твинспаце пројекта, одржаваће се коришћењем Веб2.0 алата и месечних онлајн састанака. Одговорности ће бити подједнако подељене на основу вештина и специјалности наставника партнера.
Време реализације пројекта:
Током школске 2023/2024. године
Календар активности: 1) Ко је ко: ученици и наставници се представљају, државу, град и школу ( октобар ). 2) Избор логотипа и гласање ( октобар-новембар ). 3) Придржавање медитеранске исхране – Иницијална анкета (МедиДиет резултат) ( новембар ). 4) Улога хране као темеља културног идентитета и континуитета заједница ( децембар ). 5) Медитеранска дијета као еколошки начин исхране ( јануар ). 6) Придржавање медитеранске дијете – Завршна анкета (МедиДиет резултат) ( фебруар ). 7) Ширење. 8) Евалуација.
Пројекат се односи на нашу потребу да ученике више заинтересујемо за СТЕМ предмете тако што ћемо отићи корак даље у учењу заснованом на игрицама. Ученици у партнерским земљама ће експериментисати са дигиталном верзијом Монопола тестирајући своје савладано знање о исхрани, а затим ће бити охрабрени да искористе овај шаблон или почну од нуле како би дизајнирали дигиталну друштвену игру „СТЕМополи“ укључујући елементе технологије и принципе правилне исхране и то на све матерње језике.
Циљ пројекта:
1. промовише интересовање и изврсност за науку, технологију, инжењеринг и математику (STEM) и SТЕАМ приступ
2. тестирати овладано знање о исхрани ученика
3. оснажити ученике да дизајнирају дигиталну образовну таблу за игру укључујући елементе технологије и принципе правилне исхране
4. оснажити ученике да дизајнирају и истражују резултате вештачке интелигенције како би их укључили на своју таблу за игру
Тако ће да:
-Побољшају своју медијску и прехрамбену писменост
-Да буду опремљени одговарајућим 7Ц и дигиталним вештинама за њихова академска достигнућа и будући живот
-Побољшајте њихово благостање коришћењем гамификације у процесу учења
Аутори пројекта:
Аспасиа Милона, ЕПАЛ Напфактос, Напфактос, Грчка
Марија Ракић-Љубомировић; Хемијско-прехрамбено технолошка школа, Београд, Србија
Време реализације пројекта:
Током школске 2023/2024. године
Календар активности:
1. Ко је ко: ученици и наставници се представљају, државу, град и школу (октобар)
2. Лого: бирање и гласање (октобар-новембар)
3. Гејмификација у образовању – Експериментисање табле за игру и тестирање савладаности о исхрани Наука (децембар-јануар)
На позив КЦ Чукарица, група ученика трећег и четвртог разреда наше школе ,у пратњи проф. Бојане Станкић, одазвала се и учествовала на трибини „ Време је за нас“ 26.децембра 2023.године поводом осмог броја „Тинејџера“- часописа који од 2015.године излази и прати основце и средњошколце са територије Чукарице.
У овом броју, о вредностима које су се негде „погубиле“ –о искрености, лојалности, скромности, љубазности, подршци и помоћи другима – надахнуто су писале уреднице, Софија Ковачевић и Ива Милутиновић. Оне су представиле овај број часописа, а затим биле и у улози модератора дебате која се развила, те смо од присутних ученика из неколико школа са Чукарице могли чути које вредности они стављају у први план, које врлине треба неговати, о односу вршњака када неко постигне успех, о односу ученика и наставника и још много тога.
Врло жива и занимљива дебата завршена је поезијом и закључком да оваквих дружења и разговора треба организовати чешће.
У уторак, 26.12.2023. године, чланови пројектног тима, и ученици и наставници, окупили су се да заокруже рад на пројектима током првог полугодишта и да се у пријатној атмосфери друже и забаве, играјући се новогодишњих асоцијација и на српском и на енглеском језику. Сви учесници су били сјајни, те су уследиле и симболичне награде.
О вештинама које се уче током рада на пројектима, неким већ постигнутим активностима и резултатима, као и плановима за наступајућу годину говорила је проф. Бојана Станкић, а свој допринос су дале и проф. Гордана Пешић, проф. Златица Алемпијевић, проф. Соња Додиг и проф. Јелена Танасковић.
У другом делу дружења, ђаци и наставници су се послужили сланишима и слаткишима, медењацима и чоколадицама уз жив разговор и размену искустава.
На крају је уследила и заједничка фотографија у холу школу, уз новогодишњу јелку која је направљена од рециклажног материјала.
Пуно ведрих боја, слаткиша,украса, ситница које смо међусобно разменили, честитке које су стигле од другара из Турске, смеха и лепих порука…у кабинету за енглески језик допринели су да целокупна атмосфера на Дан солидарности буде веома лепа.
Ученици првог разреда који су део пројекта „Stories and Values“( „Приче и вредности“) окупили су се на мини активности „Донеси и узми“( „Bring & Take“) поводом 20.децембра- светског Дана солидарности.
Шта је солидарност, емпатија, хуманост, како помоћи другоме – разговор који смо у срдачном духу и пријатном окружењу водили, уз пуно радости читајући и поруке прелепих честитки које смо добили од другара из Турске поводом новогодишњих празника.
На ову активност ђаке је позвала проф. Бојана Станкић, а придружила се и проф. Златица Алемпијевић.
Секција „Креативна технологија“ је своје активности и ове календарске године завршила наградним конкурсом за све ученике школе. Било је потребно направити новогодишњи украс у облику звезде од рециклажног материјала.
Наши ученици су били креативни. Користили су пластичне чаше и флаше, затвараче, сламке, омоте од слаткиша, папир и картон, лименке, стиропор, детаље од текстила… Комисија састављена од наставника и чланова Ученичког парламента је донела одлуку о награђеним и похваљеним радовима. Аутори награђених радова су: Јелена Матовић IV4, Миа Јелисавац II9 и Нера Раденовић III9 . Похваљени су радови Николине Нешић III9 и Ирене Ђикић III9. Радове ћемо презентовати у холу школе, где се налази и јелка коју су ученици направили од кутија различитих величина.