Од 23. до 25. септембра у Атини, Грчка одржана је Трећа Панхеленска и међународна конференција о Стем образовању. Конференцији су поред колега из Грчке – Aspasia Mylone, Vaso Bezaiti и Anthi Soukou, присуствовале и наше колегинице Гордана Пешић и Марија Ракић-Љубомировић.
Имали смо велику част и задовољство да на овој конференцији презентујемо један део наших резултата насталих у оквиру КА229 Еразмус пројекта „Eat Smart Save Your Land“ под називом „Pixton comics as a learning tool on increasing the levels of achievement and interest in STEM“ .
Овај рад представља наша запажања о позитивним ефектима стрипа као алата за учење и као начина презентације резултата ученика, на њихово концептуално разумевање и мотивацију.
Један од приоритета Еразмус+ пројекта „Eat Smart Save Your Land” био је повећање нивоа постигнућа и интересовања за науку, технологију, инжењеринг и математику, фаворизујући приступ СТЕМ каријерама на међународном тржишту рада у области хране. Пројекат је реализован коришћењем СТЕМ модула, комбинованих са интегрисаним приступима као што су CLI и Наука заснована на истраживању. Током нашег истраживања видели смо да су стрипови праћени другим активностима, као што су мапе ума и собе за бекство, били од велике помоћи као алат за учење или презентацију јер су довели до већег ангажовања и мотивације ученика за школске предмете. Поред утицаја на мотивацију, употреба стрипова је показала одличне резултате током обнављања и преношење знања другима, усавршавањем компетенција енглеског и матерњег језика, али и њихових специфичних вештине – комуникације, сарадње, критичког мишљења и креативности.
Стога смо закључили да би можда требало да размотримо укључивање СТЕМ начина учења заснованог на стрипу, поред других активности, у дизајн нашег наставног плана и програма како бисмо постигли боље памћење и трансфер учења.
У наставку можете погледати пар слика и видео са конференције.