E Twinning  пројекат : LEARNING IN AND FROM NATURE

Ове школске 2024-25.године, покренут је нови пројекат под називом : “LEARNING IN ANDFROM NATURE” ( Учење у и из  природе ). Аутори пројекта су проф. Бојана Станкић  и њена колегиница из Финске, проф. Ана Милимаки.

У пројекту учествују ученици и наставници из 5 европских земаља: Србије, Финске, Румуније, Португала и Турске. Из наше школе, у активности пројекта укључено је око 20 ученика из обе смене, те поред проф. Бојане Станкић, ту су и проф. Гордана Пешић, проф. Марија Ракић-Љубомировић, проф. Катарина Марковић.

Овај пројекат има холистички, интегративни приступ учењу, а циљ је да се повежу знања, искуства, ставови из природних и друштвених наука, те да се на креативан начин проводи време у природи и истражује о многим занимљивим појавама у природи.

Користећи STREAM  приступ, обухватићемо проучавањеаспеката из различитих природних и друштвених наука, технологије, читања( различите врсте писмености), инжењерства, уметности, математике. Шта ми учимо о природи, наукама, људима, које закључке можемо да донесемо боравећи у природи, какав је спој природе и друштва, шта и како нас природа учи и инспирише – кроз многе активности  током пројекта бавићемо се овим питањима.

Тајање пројекта је од септембра 2024. до јуна 2025.године.

Већ смо направили детаљан план, и отпочели са првим активностима. Одржан је први Зумсастанак.Спровели смо анкету, представили се на Twinspace-у и Padlet-у.

Тренутно радимо на идејним решењима за лого, постер, слоган пројекта.

Током октобра, посетили смо и интерактивну изложбу „Преплитања“ у Ботаничкој башти „Јевремовац“(https://artandscience.rs/otvoren-artscience-festival-u-botanickoj-basti-jevremovac/ а имали смо прилике и да гледамо представу „Дах театра“, под називом „Дрвеће плеше“, која се одиграла у Арборетуму Шумарског факултета у Београду(https://www.sfb.bg.ac.rs/fakultet/zasticena-prirodna-dobra/arboretum/). Спој науке и уметности инспирише нас да даље истражујемо и учимо о природи и из природе.

Надамо се да ће овај пројекат повезати ученике , и да ћемо кроз дружење, дискусије, радећи на различитим идејама, успети да се повежемо са природом и да развијамо многе  „меке вештине“, критичко мишљење и логичко повезивање, као ида учимо о тимском раду, бољој комуникацији, испољавању креативости и др.