Наставна тема: лектира
Огледна јединица: Компаративна анализа „Тврдице“ од Јована Стерије Поповића и „Тврдице“ од Жан Батиста Молијера
Тип часа: Кпмпаративна обрада две лектире са истим насловом од два различита писца
Развојни део часа: Ученици у одељењу унапред су подељени у две групе од којих свака обрађује по једну лектиру. Имају задатак да истакну књижевни род, врсту, композицију, фабулу, ликове, поруке сваког од романа.
Исходи: Ученици су уочили
- сличности : епоха класицизма, књижевна врста-комедија карактера, тема-људска себичност, заплет око несталог новца и љубави (свадбе)
- разлике : век настанка (17. и 18. век), поштовање три јединства у драми, број чинова (5 и 3), број ликова и њихова улога, број примера тврдичлука ( код Стерије има више конкретних примера).
- мане : Молијер има два заплета тј. две радње и мало конкретних примера за тврдичлук
- предности : Јован Стерија Поповић има један заплет, више конкретних примера тврдичлука и радња се расплете за краће време. Предност Молијеровог дела је појава спасиоца у лику Анселма и лик сплеткашице Фросине.
Циљеви часа:
- образовни : развијање критичке свести и аналитичког мишљења у погледу етике (морала)
- функционални : подстицање повезивања чињеница ( логичко размишљање), уочавање повезаности и редоследа, одвајање битног од небитног, развијаље самосталности и заједничког рада
- васпитни : развијање етичког, критичког и стваралачког, развијање уверења, ставова, развијање свести о значају међусобне толеранције
Мало атмосфере са часа