Global women’s breakfast 2020

International Union of Pure and Applied  Chemistry – IUPAC je и ове године 12. фебруара била иницијатор Global women’s breakfast. Tема овогодишњег Global women’s breakfast je „Building Bonds to create future leaders“. Успостављање нових веза са неком другом групом или са колегама широм света.

Жене и мушкарци из свих врста образовних и научних организација, из преко 50 земаља организовали су око 200 догађаја широм света. Хемијско-прехрамбена технолошка школа се и ове године придружила овом догађају као једини представник Србије. Уз доручак, кафу и чај причало се о зеленој хемији, њеним принципима и изазовима хемије као науке у савременом свету. У добром друштву и пријатној атмосфери време је брзо протекло. Организатор догађаја у нашој школи је Гордана Пешић, наставник хемије.
 
 

Обавештење за ученике

ХЕМИЈСКО-ПРЕХРАМБЕНА  ТЕХНОЛОШКА ШКОЛА

Београд,Љешка 82

Датум:13.02.2020.године

Број:14/

 

                                                       О Б A В Е Ш Т Е Њ Е

 

Предмет:Продужење зимског распуста до 21.фебруара 2020.године

 

На основу дописа Министарства,просвете,науке и технолошког развоја број 601-00-00003/2020-15 од 12.02.2020.године обавештавају се родитељи и ученици да је распуст продужен до 21.фебруара 2020.године.

У понедељак 24.02.2020.године прва смена је подручје рада Хемија,неметали и графичaрство са почетком у 8 часова,а друга смена је Пољопривреда,производња и прерада хране са почетком у 14, 05 часова.

 

ДИРЕКТОР ШКОЛЕ

Наташа Парезановић

СВЕТОСАВСКИ КВИЗ ЗНАЊА

У оквиру прославе на Савиндан, 27.01.2020. године одржан је квиз знања о светој лози Немањића .Квиз је саставио вероучитељ Срећко Пантелић. Такмичиле су се две екипе, ученици из прехрамбене и хемијске смене. Победила је екипа која је представљала хемијску смену са Петром Јовановић, учеником I/2 на челу.
Ово је уједно била и последња активност који су ученици-учесници пројекта „Чувари језика и традиције“ имали, те је после проглашења победника, укратко дата ретроспектива активности које су током четири месеца трајања пројекта остварене. Поменуте су креативне радионице, калиграфија, квизови, посета Бања Луци и учешће на изложби „Креативна ћирилица“, посета изложби у Патријаршијском музеју,гледање филма о Вуку Караџићу ,квиз о народним изрекама, правим вредностима, обичајима и традицији српског народа. Све у свему, једно лепо, занимљиво и поучно искуство- пројекат у коме су ученици првог, другог и трећег разреда наше школе изузетно лепо, кроз игру и ваннаставне активности,учили и дружили се.

Обавештење за ванредне ученике

АПРИЛСКИ   ИСПИТНИ РОК   

ШКОЛСКА 2019/2020. ГОДИНА

Од 17.2.2020. године до 6.3.2020. године

      ПРИЈАВЉИВАЊЕ ИСПИТА

(убацивањем пријаве и

ОРИГИНАЛ уплатнице у сандуче у холу школе)

                    НАКНАДНЕ ПРИЈАВЕ СЕ НЕЋЕ ПРИМАТИ !!!

Пројекат: БАКТЕРИЈЕ У НАШОЈ ОКОЛИНИ

Фантастично путовање у свет микробиологије

Шеснаест ученика две средње школе –Савремене гимназије и Хемијско прехрамбене технолошке школе, две професорке биологије ( Славица Авејић и Ана Василић) и две професорке енглеског језика (Милица Алексић и Бојана Станкић) кренули су на фантастично путовање у свет микробиологије. Планирано је да путовање траје четири недеље, са по два обиласка лабораторије и учионица обе школе и конкретних задатака у тиму, а у међувремену, уз помоћ савремене технологије, сви су били у контакту, сарађујући у пројекту под називом: Бактерије у нашој околини.

Циљеви овог пројекта-путовања:

  • o Развој еколошке свести и односа према здрављу
  • o Стицање вештина у изради презентације и јавном наступу на енглеском језику
  • o Развијање међупредметних компетенција код ученика (компетенција за учење, комуникација, рад с подацима и информацијама, сарадња, дигитална компетенција, естетска компетенција, компентенција за целоживотно учење, решавање проблема, одговоран однос према здрављу, одговоран однос према околини)

Као резултат пројекта, ученици су у групама припремали  презентације у power point-у, и усмено на енглеском језику  излагали налазе до којих су дошли током пројектног задатка.

Ток пројекта:

Прва станица је била лабораторија у ХПТШ. У кабинету за микробиологију, након формирања тимова, уследила је размена идеја и знања о бактеријама, давања претпоставки-хипотеза и планирање провере истих анализом узорака. Ученици су сами бирали са којих површина желе да узму узорке за проучавање, које су након прикупљања засејали на хранљиву површину, а онда пратили развој бактерија.

Нaредне недеље, у Савременој гимназији, ученици се се упознали са изгледом и карактеристикама бактерија користећи најсавременије доступне технологије (виртуелну реалност 3D наочаре, интернет апликације, итд.).Подељени у групе, решавали су и квиз у вези бактерија на енглеском језику у апликацији Quizlet,  те на интернету тражили информације из различитих извора о начину живота бактерија, условима потребним за развој бактеријских култура, о врстама које живе у нашем окружењу. Ученици су се упознали или сазнали појединости о вештинама успешног презентовања на енглеском језику, такође користећи једну од апликација (Nearpod).

 Tреће недеље, у Хемијско прехрамбеној технолошкој школи, ђаци су посматрали, тумачили и фотографисали изглед Петри-шоља након раста колонија. Затим се вршено бојење бактерија по Граму и тумачење резултата: бактерије су разврстане према боји, величини и  облику колонија. Ученици су договарали детаље око израде презентација и увежбавања јавног наступа.

У завршници пројекта, четврте недеље у Савременој гимназији, четири групе са по четири ученика су презентовале своја сазнања и налазе о теми, на енглеском језику. Било је веома занимљиво чути до каквих резултата и закључака су ученици дошли: на пример, много бактерија се налази на површини мобилних телефона, квакама на вратима, у школском сунђеру… али и на који начин су ученици применили стечено знање о организацији презентација и вештинама јавног наступа.

На крају, уследило је вредновања рада група од стране професора и ученика, дискусија и коментари о успешности реализације презентација и пројекта уопште, чиме је заокружено ово прелепо искуство – наше заједничко путовање у скривени свет који нас окружује. Са овог путовања, сви учесници пројекта, како ученици тако и професори, изашли су богатији за нова знања али још важније, за нове контакте и пријатељства.

Наравно, то није дефинитиван  крај пројекта: добра сарадња наставља се кроз заједнички рад професора који већ планирају нове занимљиве и практичне задатке за ученике ове две школе. Такође, професорке Милице Алексић и Бојане Станкић ће ово посебно, незаборавно, заједничко искуство поделити са наставницима на конференцији  коју ЕЛТА ( Удружење наставника енглеског језика) организује у марту 2020.године.

О традицији, култури, прослави школске славе – некад и сад

У оквиру пројекта „Чувари језика и традиције“, у четвртак, 9. јануара, на трећи дан Божића, ученици-учесници пројекта  окупили су се да заједно обележе новогодишње и божићне празнике, и да о правим, истинским вредностима које треба чувати и неговати заједно продискутују. Породица, здравље, знање, пријатељи, поштење – вредности које смо издвојили као оне које доносе највећу животну срећу и радост.

Јануар је месец препун српских празника и обичаја, када се породица и пријатељи окупљају и деле заједничке тренутке. Овом приликом, кроз форму квиза обновили смо знања о основним појмовима: говорили смо о традицији и обичајима, највећим празницима код Срба, храмовима, задужбинама-задужбинарима, српској културној баштини на Унесковој листи материјалних и нематеријалних добара… Било је занимљиво и забавно чути како ђаци тумаче шта значе изрази „не укаљати образ“ и „одржати дату реч“.

О томе како се некад прослављала школска слава – Свети Сава, о Светосавској химни и обичајима везаним за прославу славе, врло лепо и надахнуто је говорила проф. Виолета Унковић Митровић, која са ученицима већ договара и припрема представу за 27.јануар.  

Скупу је присуствовала и проф. Ивана Манојловић, а проф. Бојана Станкић је осмислила квиз  и организовала ово дружење.

 

Учење кроз игру: Периодни систем елемената

За организовање активности ( Учење кроз игру: Периодни систем елемената),којом је дат велики допринос обележавању међународног догађаја ДАН ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ 2019, Менса Србије, Креативни учитељи и Институт за модерно образовање доделили су захвалнице ученицима и наставницима наше школе: Давиду Спасићу, Катарини Жарковић и Валентини Јовић, ученицима III/4 и проф. Миленији Јоксимовић и проф. Бојани Станкић.
7.децембра 2019.на скупу “ Стимулација интелектуалног развоја- примери добре праксе“ пленарно и кроз дискусију могло се чути о интелигенцији и успеху, и приказани су примери добрих активности реализованих током обележавања Дана интелигенције 2019.
Опис и наших активности биће уврштен у Зборник активности.