Обавештење за ученике

ХЕМИЈСКО-ПРЕХРАМБЕНА  ТЕХНОЛОШКА ШКОЛА

Београд,Љешка 82

Датум:13.02.2020.године

Број:14/

 

                                                       О Б A В Е Ш Т Е Њ Е

 

Предмет:Продужење зимског распуста до 21.фебруара 2020.године

 

На основу дописа Министарства,просвете,науке и технолошког развоја број 601-00-00003/2020-15 од 12.02.2020.године обавештавају се родитељи и ученици да је распуст продужен до 21.фебруара 2020.године.

У понедељак 24.02.2020.године прва смена је подручје рада Хемија,неметали и графичaрство са почетком у 8 часова,а друга смена је Пољопривреда,производња и прерада хране са почетком у 14, 05 часова.

 

ДИРЕКТОР ШКОЛЕ

Наташа Парезановић

СВЕТОСАВСКИ КВИЗ ЗНАЊА

У оквиру прославе на Савиндан, 27.01.2020. године одржан је квиз знања о светој лози Немањића .Квиз је саставио вероучитељ Срећко Пантелић. Такмичиле су се две екипе, ученици из прехрамбене и хемијске смене. Победила је екипа која је представљала хемијску смену са Петром Јовановић, учеником I/2 на челу.
Ово је уједно била и последња активност који су ученици-учесници пројекта „Чувари језика и традиције“ имали, те је после проглашења победника, укратко дата ретроспектива активности које су током четири месеца трајања пројекта остварене. Поменуте су креативне радионице, калиграфија, квизови, посета Бања Луци и учешће на изложби „Креативна ћирилица“, посета изложби у Патријаршијском музеју,гледање филма о Вуку Караџићу ,квиз о народним изрекама, правим вредностима, обичајима и традицији српског народа. Све у свему, једно лепо, занимљиво и поучно искуство- пројекат у коме су ученици првог, другог и трећег разреда наше школе изузетно лепо, кроз игру и ваннаставне активности,учили и дружили се.

Обавештење за ванредне ученике

АПРИЛСКИ   ИСПИТНИ РОК   

ШКОЛСКА 2019/2020. ГОДИНА

Од 17.2.2020. године до 6.3.2020. године

      ПРИЈАВЉИВАЊЕ ИСПИТА

(убацивањем пријаве и

ОРИГИНАЛ уплатнице у сандуче у холу школе)

                    НАКНАДНЕ ПРИЈАВЕ СЕ НЕЋЕ ПРИМАТИ !!!

Пројекат: БАКТЕРИЈЕ У НАШОЈ ОКОЛИНИ

Фантастично путовање у свет микробиологије

Шеснаест ученика две средње школе –Савремене гимназије и Хемијско прехрамбене технолошке школе, две професорке биологије ( Славица Авејић и Ана Василић) и две професорке енглеског језика (Милица Алексић и Бојана Станкић) кренули су на фантастично путовање у свет микробиологије. Планирано је да путовање траје четири недеље, са по два обиласка лабораторије и учионица обе школе и конкретних задатака у тиму, а у међувремену, уз помоћ савремене технологије, сви су били у контакту, сарађујући у пројекту под називом: Бактерије у нашој околини.

Циљеви овог пројекта-путовања:

  • o Развој еколошке свести и односа према здрављу
  • o Стицање вештина у изради презентације и јавном наступу на енглеском језику
  • o Развијање међупредметних компетенција код ученика (компетенција за учење, комуникација, рад с подацима и информацијама, сарадња, дигитална компетенција, естетска компетенција, компентенција за целоживотно учење, решавање проблема, одговоран однос према здрављу, одговоран однос према околини)

Као резултат пројекта, ученици су у групама припремали  презентације у power point-у, и усмено на енглеском језику  излагали налазе до којих су дошли током пројектног задатка.

Ток пројекта:

Прва станица је била лабораторија у ХПТШ. У кабинету за микробиологију, након формирања тимова, уследила је размена идеја и знања о бактеријама, давања претпоставки-хипотеза и планирање провере истих анализом узорака. Ученици су сами бирали са којих површина желе да узму узорке за проучавање, које су након прикупљања засејали на хранљиву површину, а онда пратили развој бактерија.

Нaредне недеље, у Савременој гимназији, ученици се се упознали са изгледом и карактеристикама бактерија користећи најсавременије доступне технологије (виртуелну реалност 3D наочаре, интернет апликације, итд.).Подељени у групе, решавали су и квиз у вези бактерија на енглеском језику у апликацији Quizlet,  те на интернету тражили информације из различитих извора о начину живота бактерија, условима потребним за развој бактеријских култура, о врстама које живе у нашем окружењу. Ученици су се упознали или сазнали појединости о вештинама успешног презентовања на енглеском језику, такође користећи једну од апликација (Nearpod).

 Tреће недеље, у Хемијско прехрамбеној технолошкој школи, ђаци су посматрали, тумачили и фотографисали изглед Петри-шоља након раста колонија. Затим се вршено бојење бактерија по Граму и тумачење резултата: бактерије су разврстане према боји, величини и  облику колонија. Ученици су договарали детаље око израде презентација и увежбавања јавног наступа.

У завршници пројекта, четврте недеље у Савременој гимназији, четири групе са по четири ученика су презентовале своја сазнања и налазе о теми, на енглеском језику. Било је веома занимљиво чути до каквих резултата и закључака су ученици дошли: на пример, много бактерија се налази на површини мобилних телефона, квакама на вратима, у школском сунђеру… али и на који начин су ученици применили стечено знање о организацији презентација и вештинама јавног наступа.

На крају, уследило је вредновања рада група од стране професора и ученика, дискусија и коментари о успешности реализације презентација и пројекта уопште, чиме је заокружено ово прелепо искуство – наше заједничко путовање у скривени свет који нас окружује. Са овог путовања, сви учесници пројекта, како ученици тако и професори, изашли су богатији за нова знања али још важније, за нове контакте и пријатељства.

Наравно, то није дефинитиван  крај пројекта: добра сарадња наставља се кроз заједнички рад професора који већ планирају нове занимљиве и практичне задатке за ученике ове две школе. Такође, професорке Милице Алексић и Бојане Станкић ће ово посебно, незаборавно, заједничко искуство поделити са наставницима на конференцији  коју ЕЛТА ( Удружење наставника енглеског језика) организује у марту 2020.године.

О традицији, култури, прослави школске славе – некад и сад

У оквиру пројекта „Чувари језика и традиције“, у четвртак, 9. јануара, на трећи дан Божића, ученици-учесници пројекта  окупили су се да заједно обележе новогодишње и божићне празнике, и да о правим, истинским вредностима које треба чувати и неговати заједно продискутују. Породица, здравље, знање, пријатељи, поштење – вредности које смо издвојили као оне које доносе највећу животну срећу и радост.

Јануар је месец препун српских празника и обичаја, када се породица и пријатељи окупљају и деле заједничке тренутке. Овом приликом, кроз форму квиза обновили смо знања о основним појмовима: говорили смо о традицији и обичајима, највећим празницима код Срба, храмовима, задужбинама-задужбинарима, српској културној баштини на Унесковој листи материјалних и нематеријалних добара… Било је занимљиво и забавно чути како ђаци тумаче шта значе изрази „не укаљати образ“ и „одржати дату реч“.

О томе како се некад прослављала школска слава – Свети Сава, о Светосавској химни и обичајима везаним за прославу славе, врло лепо и надахнуто је говорила проф. Виолета Унковић Митровић, која са ученицима већ договара и припрема представу за 27.јануар.  

Скупу је присуствовала и проф. Ивана Манојловић, а проф. Бојана Станкић је осмислила квиз  и организовала ово дружење.

 

Учење кроз игру: Периодни систем елемената

За организовање активности ( Учење кроз игру: Периодни систем елемената),којом је дат велики допринос обележавању међународног догађаја ДАН ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ 2019, Менса Србије, Креативни учитељи и Институт за модерно образовање доделили су захвалнице ученицима и наставницима наше школе: Давиду Спасићу, Катарини Жарковић и Валентини Јовић, ученицима III/4 и проф. Миленији Јоксимовић и проф. Бојани Станкић.
7.децембра 2019.на скупу “ Стимулација интелектуалног развоја- примери добре праксе“ пленарно и кроз дискусију могло се чути о интелигенцији и успеху, и приказани су примери добрих активности реализованих током обележавања Дана интелигенције 2019.
Опис и наших активности биће уврштен у Зборник активности.
 

ПРИПРЕМНА НАСТАВА ИЗ ХЕМИЈЕ ЗА УПИС НА ФАКУЛТЕТЕ

ПРИПРЕМНА НАСТАВА ИЗ ХЕМИЈЕ ЗА УПИС НА ФАКУЛТЕТЕ

Од  јануара 2020. координатори секције „Креативна технологија“ Славенка Недић и Даница Друловић су почели са припремном наставом из хемије за упис на факултете. Распоред ове наставе:

Х-смена пре подне / П-смена после подне задужени наставник
среда     13.15   –  14 Даница Друловић
Х-смена после подне / П-смена пре подне задужени наставник
четвртак     13.15   –  14 Даница Друловић
петак    13.15   –  14 Славенка Недић

Позивају се сви заинтересовани ученици да нам се придруже.

Направили смо групу на Whats App-у. Ту „качимо“ материјал и све што смо радили, тако да ако пропустите неки термин, можете да пратите рад групе.

Бактерије у нашој околини

Циљ и исходи пројекта

 

  • Развој еколошке свести и односа према здрављу
  • Стицање вештина у изради презентације и јавном наступу на енглеском језику*
  • Развијање међупредметних компетенција код ученика (компетенција за учење, комуникација, рад с подацима и информацијама, сарадња, дигитална компетенција, естетска компетенција, компентенција за целоживотно учење, решавање проблема, одговоран однос према здрављу, одговоран однос према околини)

 

Продукт и дужина трајања пројекта

 

Резултат  пројекта:  презентација, усмена презентација/излагање пројектног задатка и резултата истраживања на енглеском језику, по групама

Дужина трајања пројекта: 4 недеље

 

Активности ученика и наставника

 

Активности ученика: 

  • ученици сами формирају групе за рад;
  • упознају се са са темом пројекта и захтевима;
  • планирају све фазе пројекта и ток рада уз помоћ наставника;
  • прикупљају узорке са различитих површина, засејавају бактерије и анализирају добијене податке (број колонија, боја бактеријских колонија итд.)
  • на основу свих информација и сазнања до којих су дошли раде на изради пројекта;
  • презентују резултате рада – пројекат;
  • учествују у самооцењивању и вредновању резултата рада.

Активности наставника: 

  • планира пројекат – одређује тему и циљ,
  • упознаје ученике са темом пројекта/представља пројекат,
  • помаже у осмишљавању и изради пројекта,
  • прати, пружа подршку и усмерава рад,
  • подстиче сарадњу и тимски рад,
  • помаже у превазилажењу неочекиваних проблема и ситуација,
  • заједно са ученицима учествује у вредновању резултата процеса и пројекта.

 

Реализација пројекта

 

I недеља (Хемијско-прехрамбена школа)

  • Ученици се деле у четири групе од по четири ученика (ученици у оквиру групе би требало да имају посебан задатак) и упознају се са циљевима и реализацијом самог пројекта.
  • Ученици дају предлог са којих површина желе да прикупљају узорке (нпр. мобилни телефон, тастатура, под…) и прикупљају узорке са различитих површина.
  • Групе дају хипотезу која површина би садржала највише а која најмање различитих бактерија.
  • Засејавање бактерија на хранљиве подлоге.
  • Ученици уче правила израде презентације на енглеском језику

 

II  недеља (Савремена гимназија)

 

  • Ученици се упознају са изгледом и карактеристикама бактерија користећи најсавременије доступне технологије (виртуелну реалност, интернет апликације, итд.)
  • Ученици, подељени у групе, решавају квиз у вези бактерија
  • На интернету траже информације из различитих извора о начину живота бактерија, условима потребним за развој бактеријских култура, о врстама које живе у нашем окружењу
  • Ученици уче вештине презентовања на енглеском језику

 

III недеља (Хемијско-прехрамбена школа)

 

  • Посматрање, тумачење и фотографисање изгледа Петри-шоља након раста колонија
  • Бојење бактерија по Граму
  • Могућност прављења кратке репортаже у оквиру групе која ће се убацити у презентацију
  • Тумачење резултата
  • Израда презентација и увежбавање презентовања

 

IV недеља (Савремена гимназија)

 

  • Презентовање сазнања и налаза на енглеском језику
  • Вредновање различитих група од стране професора и ученика

 

Планирани начини вредновања рада група током реализације пројекта:

 

Инструменти вредновања :

Наставник периодично прати напредовање рада на пројекту и даје повратне информације на основу следећих информација :

 

  1. Међу члановима групе постоји јасна подела задужења.
  2. Сви чланови групе подједнако учествују у активностима.
  3. Ученици поштују задате рокове за израду рада.
  4. Ученици користе адекватне ресурсе у изради пројекта.
  5. Начин организације информација.
  6. Резултат начина рада током израде пројекта сходно добијеним повратним информацијама које им даје наставник.