НАШИ КОМПОСТЕРИ ДОБИЛИ НОВЕ ВЛАСНИКЕ

Идеја пројекта „Бирам да компостирам“ је да компостере које смо направили поклонимо стамбеним заједницама, угоститељским објектима или образовним установама. Циљ је да се идеја о компостирању прошири у локалној заједници и шире.

Путем медија и објавом на „Zero Waste“ Facebook страни смо замолили да нам се заинтересовани јаве. Наш тим је одабрао да један компостер буде смештен у дворишту стамбене заједнице у Радничкој улици , а други у дворишту предшколске установе Плави чуперак на Карабурми.

Проблем транспорта компостера су нам решили волонтери – активисти „Zero Waste“, који су обезбедили довољно велико возило и оба компостера транспортовали на нове локације. Компостери су предати новим власницима на употребу уз одговарајуће практично предавање, обуку, информативне материјале и сугестије. Радо смо поделили наша искуства стечена компостирањем у школском дворишту.

РАДИОНИЦА – ПРАВЉЕЊЕ КОМПОСТЕРА

У просторијама школске лабораторије одржали смо радионицу израде компостера. Потребно је да за потребе пројекта Бирам да компостирам направимо два компостера, два сита и две леје.

Основни материјал за израду компостера су нам биле већ коришћене палете, које смо добили као донацију од фирме „Термомеханика“. Направили смо списак потребног материјала и набавили додатне летве, даске, вијке, шарке, везне плоче. И акција је могла да почне. Валентина, Петар, Весна и Даница су имали помоћ школског домара Ђуре, који је допринео својим саветима o коришћењу школских машина и уређаја за обраду дрвета. Неке детаље са ове радионице можете да видите на сликама.

Посета Иновалабу и Хемијском факултету

У оквиру КА229 Еразмус+ пројекта „Eat Smart Save your Land“ од 28.03 до 1.4. 2022. године одржана је четврта LTTA мобилност у Београду. У овој мобилности учествовали су ученици и наставници партнерских школа из Грчке, Француске и Турске.

Једна од планираних активности током ове мобилности била је посета Иновалабу – лабораторији за испитивање аутентичности хране и Хемијском факултету. Добродошлицу и уводне речи о улози и значају Иновалаба пожелела нам је проф. др Душанка Милојковић-Опсеница. Ученици и наставници су имали прилику да слушају предавање о различитим методама утврђивања аутентичности намирница, са посебним освртом на анализу меда, које је одржао В. проф. др Филип Андрић.

Након тога, учесници ове мобилности обишли су лабораторије Иновалаб и упознали се са организацијом рада у њима. За крај наше посете оставили смо обилазак Музеја великана српске хемије, где смо могли да видимо заоставштину великих хемичара – Симе Лозанића, Марка Лека, Вукића Мићовића и других, као и опрему и прибор из хемијске индустрије. лабораторије из 19. и 20. века.

Ученици и наставници су уживали у посети и гостопримству особља Иновалаба и Хемијског факултета.Захваљујемо се проф. др Душанка Милојковић-Опсеница и њеном тиму који нам је изашао у сусрет и омогућио да реализујемо ову посету.

Пласман на републичко такмичење из енглеског језика

Наш ученик, Лука Динчић, IV/3 освојио је треће место на градском такмичењу из енглеског језика, и са освојених 34 поена, обезбедио учешће и на републичком такмичењу, које ће оджати 22.маја 2022. у Младеновцу.

Све честитке, Лука!

Стручно Веће наставника енглеског језика

Пилотирање Државне матуре-сатница звоњења и распоред одељења по учионицама

У понедељак, 4.4.2022. године и у четвртак, 7.4.2022. године часови ће регуларно трајати, по 45 минута.

У уторак, среду и петак, због полагања Државне матуре у периоду од 12:00 до 15:00 часова, часови у обе смене ће бити скраћени и трајаће по 30 минута, а велики одмор 15 минута.
У првој смени настава почиње у 8:00 часова и завршава се у 11:00 часова јер састанак са дежурним наставницима је према Стручном упутству планиран у 11:00 часова у зборници школе (за надокнаду шестог и седмог часа у наведеним данима биће направљен план надокнаде), а у другој смени од 15:00 часова и завршава се у  19:10 часова.

САТНИЦА  ЗВОЊЕЊА

за уторак, 5.4.2022., среду, 6.4.2022. и петак, 8.4.2022. године

 I смена – ХНГ (пре подне)II смена – ПППХ (по подне)
час8:00 – 8:3015:00 – 15:30
час8:35 – 9:0515:35 – 16:05
час9:10 – 9:4016:10 – 16:40
Велики одмор9:40 – 9:5516:40 – 16:55
час9:55 – 10:2516:55 – 17:25
час10:30 – 11:0017:30 – 18:00
час/18:05 – 18:35
час/18:40 – 19:10

РАСПОРЕД ОДЕЉЕЊА ПО УЧИОНИЦАМА

ПОДРУЧЈЕ РАДА ХЕМИЈА НЕМЕТАЛИ И ГРАФИЧАРСТВО

за уторак, 5.04.2022.

ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА
I-11-3      50 II-180 III-14-7       43 IV-154
I-21-3      43 4-7     50 II-281 III-21-3        80 4-7        81 IV-2лабораторија
I-353 II-382 III-378  IV-324
I-4Кабинет уметности II-449 III-479   IV-483

РАСПОРЕД ОДЕЉЕЊА ПО УЧИОНИЦАМА

ПОДРУЧЈЕ РАДА ХЕМИЈА НЕМЕТАЛИ И ГРАФИЧАРСТВО

за среду, 6.04.2022.

ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА
I-150 II-180 III-143 IV-154
I-249 II-281 III-2            83   IV-21-3     82 4-7     83
I-353 II-382 III-378  IV-324
I-4Кабинет уметности II-4лабораторија III-479   IV-4лабораторија

РАСПОРЕД ОДЕЉЕЊА ПО УЧИОНИЦАМА

ПОДРУЧЈЕ РАДА ХЕМИЈА НЕМЕТАЛИ И ГРАФИЧАРСТВО

за петак, 8.04.2022.

ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА
I-150 II-180 III-1           49 IV-154
I-2           43 II-281 III-2            77   IV-276
I-3           53 II-382 III-378  IV-324
I-4Кабинет уметности II-466 III-479   IV-483

РАСПОРЕД ОДЕЉЕЊА ПО УЧИОНИЦА ЗА УТОРАК, 5.4.2022.  И СРЕДУ, 6.4.2022.

ПОЉОПРИВРЕДА, ПРОИЗВОДЊА И ПРЕРАДА ХРАНЕ

ОДЕЉЕЊЕУЧИОНИЦА
1-778
1-879
1-980
2-781
2-882
2-983
3-7Уторак 1-3 часа 82, 4-7 часа  лабо. Среда 49
3-8музички кабинет
3-924
4-749
4-850
4-954

УПУТСТВО ЗА КАНДИДАТЕ И ЗА ЊИХОВЕ РОДИТЕЉЕ, ОДНОСНО СТАРАТЕЉЕ

КАНДИДАТИ И ЊИХОВЕ ОБАВЕЗЕ 

•             У пилотирању учешће узимају сви ученици четвртог разреда гимназија, средњих уметничких и средњих стручних школа.

•             Кандидати имају обавезу да са одељењским старешином благовремено провере тачност података из приjaва зa полагање матурских испита у школској бази података (апликацији).

ПОЛАГАЊЕ ИСПИТА

•             Испити се полажу најмање два дана (у случају већине уметничких образовних профила и великог дела стручних образовних профила), односно три дана (у случају гимназија, одређених стручних образовних профила и уметничког образовног профила музички сарадник – теоретичар). Сваког дана се полаже само један испит или део испита.

•             Писмени испит сваког дана почиње у 12.00 часова. Трајање испита је одређено приручником о полагању матурског испита за општеобразовни наставни предмет, односно образовни профил.

•             Извођење практичног дела стручног испита сваког дана почиње у време које је истакнуто на огласној табли или другом видљивом месту у школи и на вебсајту школе. Трајање испита је одређено приручником о полагању матурског испита за образовни профил.

•             Кандидати су дужни да у школу, односно на место полагања испита дођу у 11.15 часова све дане одржавања писмених испита, односно 60 минута пре почетка извођења практичног дела стручног испита током свих дана одржавања тих испита.

•             На сваки испит треба понети потребан дозвољени прибор наведен на насловној страни сваког теста. Листа дозвољеног прибора се објављује на огласној табли или другом видљивом месту у школи и на веб-сајту школе најкасније три дана пре почетка полагања првог писменог испита.

•             Кандидати се распоређују у просторије у којима ће се полагати писмени испити према унапред утврђеним списковима кандидата који су истакнути на огласној табли или на другом видљивом месту у школи.

•             Кандидати се распоређују у просторије у којима ће се изводити практични делови стручних испита према унапред утврђеним списковима кандидата који су истакнути на огласној табли или другом видљивом месту у школи.

ПРАВИЛА ПОНАШАЊА

•             Кандидат решава тест према упутствима које су дали дежурни наставници и према упутству за рад на насловној страни теста.

•             Кандидат полаже практични део стручног испита према упутствима датим од стране чланова ШИК-а и према упутству за извођење радног задатка.

•             На испиту није дозвољено коришћење мобилних телефона и других преносивих уређаја електронске комуникације, бележака, папира, нити других материјала који не спадају у прописан прибор за испит. Кандидати су дужни да на за то предвиђено место одложе своје торбе, искључене мобилне телефоне и друге преносиве уређаје електронске комуникације, пернице, белешке, папире, храну и сл., осим воде/освежавајућег напитка.

•             На испиту није дозвољено поседовање, односно употреба недозвољеног прибора; окретање, разговарање, односно комуницирање; преписивање или допуштање преписивања; ометање тока испита; напуштање просторије у којој се полаже испит без одобрења дежурног наставника нити поседовање недозвољених материјала. Кандидати ће бити удаљени са испита уколико не поштују прописану процедуру на испиту и упутства дата од стране дежурних наставника.

•             Кандидатима није дозвољено да напуштају просторију у којој се полаже писмени испит првих 30 минута испита, као ни последњих 15 минута.

•             Када кандидати заврше са израдом теста, треба да позову дежурног наставника подизањем руке и да након предаје теста напусте просторију тако да не ремете рад других кандидата.

•             Када кандидати заврше са полагањем практичног дела стручног испита, смеју да напусте просторију тако да не ремете рад других кандидата.

Ово упутство треба да буде одштампано и подељено кандидатима.

Lista-dozvoljenog-pribora

Пилотирање Државне матуре-сатница полагања и стручно упутство

Пилотирање Државне матуре почиње у уторак, 5.4.2022. године и завршава се у уторак, 12.4.2022. године.
У уторак, 5.4.2022. године, од 12:00 до 15:00 часова је тест из српског језика и књижевности

У среду, 6.4.2022. године, од 12:00 до 15:00 часова је тест из математике
У петак, 8.4.2022. године, од 12:00 до 15:00 часова је тест из теоријског дела стручног испита. 
У уторак, 12.4.2022. године, од 10:00 до 14:30 часова је обука за оцењивање на практичном делу стручног испита и реализација дела одабраног радног задатка и оцењивање (ХТТ,ХЛ и ТЗЖС).

Стручно-упутство-за-срповођење-пилотирања-државне-матуре-у-априлу-2022.-године

ЛОГО ПРОЈЕКТА И ИНФОРМАТИВНИ ПАМФЛЕТИ

Валентина Јовић и Петар Јовановић су ученици наше школе који су поводом пројекта „Знање за одрживи развој“, подржаним од стране Националног конвента о ЕУ, у мају 2021. присуствовали семинару у Истраживачком центру Петница. Након тога су, уз подршку ментора и сарадника на пројекту, кренули у реализацију пројекта. Одржали смо неколико радних састанака на којима смо планирали резличите активности за успешну реализацију пројекта. Наше прве активности су биле везане за израду информативних памфлета и лога пројекта, набавку потребног материјала за израду два компостера и леја, тражење партнера за реализацију неких активности и заинтересованих угоститељских објеката, стамбених заједница или образовних установа за смештај компостера и едукацију о компостирању. Без обзира на почетак летњег распуста за ученике, радило се пуном паром, јер је време реализације пројекта ограничено.

Представљамо вам лого нашег пројекта „Бирам да компостирам“, информативни памфлет и пропагандни материјал, који су наши ученици припремили.

НОВОГОДИШЊЕ РАДИОНИЦЕ

Новогодишњи празници су нам били леп повод да организујемо радионице у оквиру Еразмус+ пројекта Upcycling, који се бави пренаменом или натциклирањем. Циљ је био да од картона, папира, дугмића, трака, чипке, старих сијалица, лименки направимо новогодишње честитке и украсе. Честитке су биле намењене нашим другарима из Словеније и Румуније, који учествују у овом пројекту. А украсе планирамо да следеће године искористимо за декорацију хола и школске јелке. Надамо се да ћемо нашим идејама допринети да и ви дате нову намену предметима, које би иначе бацили. Тако смањујемо количину отпада, а и штедимо кућни буџет. Будите и ви креативни.