НОВОСТИ ИЗ „ДОСТИГНУЋА МЛАДИХ“


Наша школа је од 2015.године почела да спроводи програме које нуди организација
„Достигнућа младих у Србији“. Многи наши ученици опробали су се у креирању ученичке
компаније, учествовали су на Пословном изазову и другим посебним програмима, те остварили
и запажене резултате и успехе…


Ове године, на 14.конференцији „Достигнућа младих“, одржаној у Врњачкој Бањи од 9.
до 11.октобра , на којој је учествовала и проф. Бојана Станкић, могли су се чути многи занимљиви гости са темама о функционалном учењу, односу одговорности и кривице, важности добре комуникације, тимском раду итд.

Приказани су и многи примери добре праксе о младим, предузетничким компанијама које су се издвојиле својим оригиналним идејама. Било је речи и о новим програмима, у којима ће ускоро узети учешће и тимови ученика из наше школе.

Сарадња са УНИЦЕФ-ом, фондацијом НОРДЕУС, Центром за промоцију науке допринеће и новим могућностима да се млади укључе и развијају своје иновативне идеје, дружећи се и такмичећи се са својим вршњацима.

О конференцији „Достигнућа младих” и вестима o томе више на линковима:
https://www.ja-serbia.org/godisnje-okupljanje-dmus-nastavnika/
https://biznis.telegraf.rs/info-biz/3569016-nas-posao-je-da-naucimo-ucenike-da-veruju-program-u-
110-skola-put-ka-ucenickim-kompanijama

Посета XVII Међународном сајму енергетике и Међународном сајму заштите животне средине и природних ресурса „Ecofair“

Куполе београдског сајма су поново отворене за међународне манифестације. И ове
године су одржани међународни сајмови енергетике и екологије.

То је била прилика да и наши ученици и наставници посете сајам. Ту су се информисали о новостима из области обновљивих извора енергије, енергетске ефикасности и уштеде енергије. Сајам екологије је имао теме о савременим системима управљања хемикалијама и биотпадом,
механизмима заштите животне средине. Видели смо савремене машине, које користи
индустрија за рециклажу и упознали се са напретком у компостирању у нашем граду.

Креативна технологија на Полифонији 22

У недељу 25. септембра у оквиру ПОЛИФОНИЈЕ 22 пројекат Гете Института посвећен младим драмским списатељицама и писцима из Југоисточне Европе нас је почастио представама и интерактивним садржајима чији је заједнички именитељ усамљеност, односно, замагљене границе између онлајн и физичке реалности и немогућност успостављања дуготрајних и дубљих међуљудских односа. Пет драмских писаца и списатељица завршило је рад на својим новим текстовима чији су одломци у перформативној форми били представљени публици уз разговоре са ауторима после извођења.

У организацији секције Креативна технологија ученице III1: Теодора Орестијевић, Теа Ракетић, Бојана Василић и моја маленкост Славенка Недић провеле смо дивно време дружећи се са глумцима и даровитим младим списатељицама

Еразмус дани 2022

Драги ђаци, 

позивамо Вас да нам се придружите 14. октобра у 13h у холу школе и својим присуством увеличате обележавање Ерасмус дана у нашој школи. У току овог догађаја ђаци, учесници пројеката, говориће о искуствима и резултатима завршених Еразмус и еТвининг пројеката. Представићемо вам будуће пројектне  активностима у којима ће наша школа учествовати. Такође овом приликом биће свечано уручени еуропасови ђацима који су учествовали у мобилности у Kirikkale, Турска у оквиру Еразмус пројекта „Eat Smart Save Your Land“.

#ErasmusDays2022

#hptskola

#eat_smart_save_your_land

#erasmus

#eTwining

#FondacijaTempus

#essayland

Тим за пројекте

The 3rd Panhellenic Scientix conference, Athens, Greece – Трећа Панхеленска Scientix конференција о STEM образовању

Од 23. до 25. септембра у Атини, Грчка одржана је Трећа Панхеленска и међународна конференција о Стем образовању. Конференцији су поред колега из Грчке – Aspasia Mylone, Vaso Bezaiti и Anthi Soukou, присуствовале и наше колегинице Гордана Пешић и Марија Ракић-Љубомировић. 

Имали смо велику част и задовољство да на овој конференцији презентујемо један део наших  резултата насталих у оквиру КА229 Еразмус пројекта „Eat Smart Save Your Land“  под називом „Pixton comics as a learning tool on increasing the levels of achievement and interest in STEM“ .

Овај рад представља наша запажања о позитивним ефектима стрипа као алата за учење и као начина презентације резултата ученика, на њихово концептуално разумевање и мотивацију. 

Један од приоритета Еразмус+ пројекта „Eat Smart Save Your Land” био је повећање нивоа постигнућа и интересовања за науку, технологију, инжењеринг и математику, фаворизујући приступ СТЕМ каријерама на међународном тржишту рада у области хране. Пројекат је реализован коришћењем СТЕМ модула, комбинованих са интегрисаним приступима као што су CLI и Наука заснована на истраживању. Током нашег истраживања видели смо да су стрипови праћени другим активностима, као што су мапе ума и собе за бекство, били од велике помоћи као алат за учење или презентацију јер су довели до већег ангажовања и мотивације ученика за школске предмете. Поред утицаја на  мотивацију, употреба стрипова је показала  одличне резултате током обнављања и преношење знања другима, усавршавањем компетенција енглеског и матерњег језика, али и њихових специфичних вештине – комуникације, сарадње, критичког мишљења и креативности.
Стога смо закључили да би можда требало да размотримо укључивање СТЕМ начина учења заснованог на стрипу, поред других активности, у дизајн нашег наставног плана и програма како бисмо постигли боље памћење и трансфер учења.

У наставку можете погледати пар слика и видео са конференције.

ОБЕЛЕЖАВАЊЕ ДЕЧЈЕ НЕДЕЉЕ и МЕЂУНАРОДНОГ ДАНА МЕНТАЛНОГ ЗДРАВЉА

6.10.2022. – Поводом Дечје недеље и Међународног дана менталног здравља одржан је састанак Вршњачког тима, на коме су били представници одељења из обе смене. Поред координатора Тима, проф. Бојане Станкић, на састанку је била и проф. географије Марија Дуканић, и психолог школе Снежана Павловић.

Слоган  Дечје недеље ове године је „ Шта детету треба да расте до неба?“, па смо се сви сложили да су то љубав, разумевање, подршка, поверење…и да деца, као и одрасли, траже срећу. Нисмо заборавили да деца, као и одрасли,  имају права, али и обавезе, како у  школи, тако и у породици, заједници и друштву уопште.

Било је речи и о превенцији вршњачког насиља, које није само физички чин,већ може бити и емоцијално, психолошко, електронско насиље. Жртве таквих различитих форми насиља неретко упадну у  депресије и слична стања која се морају лечити.

 Ученици су погледали једну презентацију о превенцији насиља, а потом и кратак филм о депресији, која је честа код адолесцената управо због мањка самопоуздања, страха од подсмеха других, доживљеног емотивног или физичког насиља, неиспуњености…

Дискутовали смо како да препознамо ту болест, како да спречимо да она узме маха, колико је важно да се о проблемима разговара са неким у кога имамо поверење… како су лепа реч и подршка често лек који може да охрабри младе, али ако је потребно ,наравно, да треба потражити и стручну помоћ – психолога, па и психијатра.

Учешћем у разним ваннаставним активностима у школи, спорту, фолклору, секцијама, пројектима, наши ученици имају прилику да осмисле своје слободно време и да на квалитетан начин проведу пријатне тренутке радећи или вежбајући у тиму, развијајући различите вештине. Вршњачки тим их у томе увек охрабрује.

Stories That Matter

Design For Change модел детету пружа оквир за стварање нових идеја у процесу решавања одређеног проблема. ЈА МОГУ супермоћ чини да свако дете буде СВЕСНО света око себе, да ПОСЕДУЈЕ вештине за предузимање акције и ЗНА како да дизајнира жељену и одрживу будућност – ДАНАС.
__________________________________________________________________________________________________

Од 23.до 29.08.2022. године у оквиру Еразмус + пројекта „ Stories that Matter”, одржана је међународна обука наставника на којој је учествовали наставници и стручни сарадници из Белгије и Србије, а међу њима и професорка Бојана Станкић.

Након обуке, одушевљена разменом идеја, стеченим знањем и искуством, као и методологијом о којој је било речи током обуке, наставница је говорила својим ђацима о овом пројекту и могућности да и у нашој школи,  а у сарадњи са другим школама, буде покренут е Twinning пројекат на тему: Digital Storytelling.  

Ученици су одмах прихватили идеју, а први сусрет и објашњење циљева новог пројекта десио се 8.09. 2022. када су нам у госте дошле Бисерка С., проф. италијанског језика из Београда и  Софи Т., социјални радник из Брисела. Уз презентацију о дигиталном приповедању, и основним постулатима и фазама рада, размену идеја о причама које су нама важне, ученици II/2 и  IV/2 имали су прилику да на енглеском језику изразе своја осећања, мисли , идеје… Говорили су о проблемима младих, одрастању, мањку самопоуздања, треми и страху пред јавни наступ…и како све то превазићи. Тиме смо практично и започели нови пројекат.

_______________________________________________________________________________________________

Дигитално приповедање је кратак облик продукције дигиталних медија који омогућава обичним људима да поделе своје приче. Медији који се користе могу укључивати неке елементе филмске технике, фотографије, аудио или неки други запис које појединци могу користити да испричају причу или представе неку идеју. Кроз дигитално приповедање могу се покренути многе приче које су нама заиста важне: о школи, одрастању, здрављу, спорту, екологији, солидарности, будућим професијама итд.

Финални производи Erasmus+/eTwinning пројекта „Eat Smart Save Your Land“

Erasmus+/eTwinning пројекат „Eat Smart Save Your Land“ је званично завршен 31. августа 2022. године. Пројекат је трајао две године, а реализован је кроз девет модула и пет мобилности. Кроз ове активности шест стручних школа из Аустрије, Француске, Грчке, Италије, Србије и Турске су реализовале пројекат са  циљем да промовишу, ангажују, повежу и оснаже младе, ученике средњих школа, како би се позабавили климатским и другим еколошким проблемима и изградили партнерство под координацијом школе из Грчке. У свакој школи је око 30 до 50 ученика узраста 15 до 19 година,  добровољно и волонтерски  учествовало у реализацији пројектних активности. На крају сваког модула и мобилности, ученици су заједнички уређивали е-часописе на енглеском језику у оквиру којих су представили активности и своје резултате. 

ЕВРОПСКИ ДАН ЈЕЗИКА – 26.септембар 2022.године

На позив Дечјег културног центра Београда, група ученика наше школе, у пратњи проф. Бојане Станкић, посетила је манифестацију која се у понедељак, 26.09.2022. одржала на Тргу Републике. Обележавајући Европски дан језика, ДКЦБ, Савет Европе, Фондација Темпус, и низ културних центара и института европских земаља поставили су своје штандове са материјалом, квизовима , колачићима… На тргу је био и програм –музика Дечјег  хора ДКЦБ-а и њихових гостију.

Било је забавно обићи све штандове: решавали смо укрштенице, одговарали на питања. освојили понеку награду и поклон – све у циљу промовисања значаја учења страних језика.