Бактерије у нашој околини

Циљ и исходи пројекта

 

  • Развој еколошке свести и односа према здрављу
  • Стицање вештина у изради презентације и јавном наступу на енглеском језику*
  • Развијање међупредметних компетенција код ученика (компетенција за учење, комуникација, рад с подацима и информацијама, сарадња, дигитална компетенција, естетска компетенција, компентенција за целоживотно учење, решавање проблема, одговоран однос према здрављу, одговоран однос према околини)

 

Продукт и дужина трајања пројекта

 

Резултат  пројекта:  презентација, усмена презентација/излагање пројектног задатка и резултата истраживања на енглеском језику, по групама

Дужина трајања пројекта: 4 недеље

 

Активности ученика и наставника

 

Активности ученика: 

  • ученици сами формирају групе за рад;
  • упознају се са са темом пројекта и захтевима;
  • планирају све фазе пројекта и ток рада уз помоћ наставника;
  • прикупљају узорке са различитих површина, засејавају бактерије и анализирају добијене податке (број колонија, боја бактеријских колонија итд.)
  • на основу свих информација и сазнања до којих су дошли раде на изради пројекта;
  • презентују резултате рада – пројекат;
  • учествују у самооцењивању и вредновању резултата рада.

Активности наставника: 

  • планира пројекат – одређује тему и циљ,
  • упознаје ученике са темом пројекта/представља пројекат,
  • помаже у осмишљавању и изради пројекта,
  • прати, пружа подршку и усмерава рад,
  • подстиче сарадњу и тимски рад,
  • помаже у превазилажењу неочекиваних проблема и ситуација,
  • заједно са ученицима учествује у вредновању резултата процеса и пројекта.

 

Реализација пројекта

 

I недеља (Хемијско-прехрамбена школа)

  • Ученици се деле у четири групе од по четири ученика (ученици у оквиру групе би требало да имају посебан задатак) и упознају се са циљевима и реализацијом самог пројекта.
  • Ученици дају предлог са којих површина желе да прикупљају узорке (нпр. мобилни телефон, тастатура, под…) и прикупљају узорке са различитих површина.
  • Групе дају хипотезу која површина би садржала највише а која најмање различитих бактерија.
  • Засејавање бактерија на хранљиве подлоге.
  • Ученици уче правила израде презентације на енглеском језику

 

II  недеља (Савремена гимназија)

 

  • Ученици се упознају са изгледом и карактеристикама бактерија користећи најсавременије доступне технологије (виртуелну реалност, интернет апликације, итд.)
  • Ученици, подељени у групе, решавају квиз у вези бактерија
  • На интернету траже информације из различитих извора о начину живота бактерија, условима потребним за развој бактеријских култура, о врстама које живе у нашем окружењу
  • Ученици уче вештине презентовања на енглеском језику

 

III недеља (Хемијско-прехрамбена школа)

 

  • Посматрање, тумачење и фотографисање изгледа Петри-шоља након раста колонија
  • Бојење бактерија по Граму
  • Могућност прављења кратке репортаже у оквиру групе која ће се убацити у презентацију
  • Тумачење резултата
  • Израда презентација и увежбавање презентовања

 

IV недеља (Савремена гимназија)

 

  • Презентовање сазнања и налаза на енглеском језику
  • Вредновање различитих група од стране професора и ученика

 

Планирани начини вредновања рада група током реализације пројекта:

 

Инструменти вредновања :

Наставник периодично прати напредовање рада на пројекту и даје повратне информације на основу следећих информација :

 

  1. Међу члановима групе постоји јасна подела задужења.
  2. Сви чланови групе подједнако учествују у активностима.
  3. Ученици поштују задате рокове за израду рада.
  4. Ученици користе адекватне ресурсе у изради пројекта.
  5. Начин организације информација.
  6. Резултат начина рада током израде пројекта сходно добијеним повратним информацијама које им даје наставник.

Предновогодишње дружење са пријатељима из Швајцарске

Последњи дан школе, пред новогодишње и божићне празнике, обележен је у одељењу II/3 симболичном прославом, на којој су присуствовали драги гости из Швајцарске, наши дугогодишњи партнери на пројектима и добри пријатељи: Јелена Митровић, наставник Допунске школе на српском језику из Берна, и Марко Миниг, наставник Гренчшел школе из Лиса.
 
Јелена и Марко желели су да упознају ученике овог одељења које ће на пролеће,у пратњи одељењског старешине Бојане Станкић, путовати у Швајцарску, поводом планираног пројекта размене ученика. Уследио је и део око планирања активности, како у Швајцарској,тако и оних које ће се одвијати током посете швајцарских ђака и њихових наставника Београду.
 
Ученици су имали пуно питања за госте из Швајцарске,и са радошћу су поново гледали и коментарисали презентације које су током јесени разменили са децом из Лиса. Марко им је донео поклоне, швајцарске чоколадице,а уз српске пите и колаче, све је протекло у празничном духу  и раздраганој атмосфери.
 
Овом сусрету присуствовала је и директор школе Наташа Парезановић.
 

Оснивање школског клуба Theatre Beyond Borders

У оквиру новог RYCO (Regional Youth Cooperation Office) пројекта под називом „Тheatre Beyond Borders“ (TBB), дана 20.12.2019. основан је истоимени школски клуб који ће окупљати ученике заинтересоване за рад на овом пројекту. Клуб воде професорке Катарина Марковић, Ивана Манојловић и Весна Јевтић. Пратите објаве за даље информације о активностима клуба на Фејсбук страници школе и Фејсбук страници пројекта

https://www.facebook.com/theatrebeyondborders/

 

Фестивал науке у ОШ „Бранислав Нушић“

Ученици одељења II1 и III4 са својим наставницима  као и чланови драмске секције били су гости на Фестивалу науке у ОШ „Бранислав Нушић“.

Наши ученици, чланови хемијске секције, својим млађим другарима приказали су више занимљивих хемијских експеримената.

Чланови драмске секције са школским бендом успели су још једном да оживе хемијске елементе. Извели су представу „У свету елемената периодног система“.

Захваљујемо се Основној школи „Бранислав Нушић“ на томе што су хтели да и осталим ђацима своје школе омогуће мало разигране и распеване хемије на сцени.

Хвала на гостопримству и раздраганој публици основаца!

Новогодишње дружење

Поводом новогодишњих празника у четвртак, 26.децембра у хемијском кабинету организовано је дружење ђака III и II разреда, који су учесници пројекта „Млади рецимо ДА здрављу“, „Healthy Generations“ и „Our Earth Our Responsibility“.

Ученици који су се управо вратили са ученичке размене у Словенској Бистрици, Словенија, испричали су своја искуства и приказали кратак филм о овој размени. Остали ученици су читали новогодишње честитке које су добили од својих вршњака из Турске, Аустрије и Грчке.

Овом дружењу присуствовали су и наставници Весна Јевтић, Марија Ракић-Љубомировић и Гордана Пешић.

Млади, рецимо ДА здрављу – посета Словенској Бистрици

Тринаест ученика II и III разреда прехрамбене смене, са професоркама Маријом Ракић-Љубомировић и Горданом Пешић, боравило је од 16-20.12.2019. у Словенској Бистрици у оквиру Еразмус+ пројекта „Млади, рецимо ДА здрављу“ који наша школа реализује са партнерима из Румуније и Словеније. Ово је трећа, завршна посета, након априлске размене у Румунији и септембарског дочека гостију на нашем „терену“. Осим сјајних утисака и незаборавних успомена, наши представници донели су и договор о даљој сарадњи на Еразмус+ пројектима размене младих са истим партнерима, јер добар тим не треба мењати!

НАШЕ НОВОГОДИШЊЕ ЗВЕЗДЕ

У новембру 2019. секција „Креативна технологија“ је расписала конкурс за израду новогодишњег украса у облику звезде од рециклажног материјала. Желели смо да ангажујемо ученике да осмисле нову намену предметима од пластике, метала, текстила, стакла, картона… А како се приближавају новогодишњи празници, одлучили смо се за новогодишњу звезду.

Ученици су били јако креативни у идејним решењима. Користили су пластичне флаше, савијали су хартију у траке, користили пластичне сламке, мотали траке око жичаних конструкција, секли лименке за детаље… Комисија је морала да донесе тешку одлуку и да одабере три новогодишња звонца и награди их. Аутори  награђених радова су:

Т. П. III9, Т. Р. III9, М. В. III9, С. M. III9 и У. И. I4.

Похваљени су и радови Д. А. IV1, Д. Ж. IV1.

Радове ћемо изложили у холу, да нам унесу дух празника у школу

ПОСЛОВНИ ИЗАЗОВ 2019.

Организација „Достигнућа младих“ у Србији развија и спроводи економске образовне програме за младе људе кроз партнерство између бизниса и образовног система. Кроз своје програме,  приближава стварни свет бизниса младим људима и развија њихове потенцијале.

Визија организације: Креирати предузимљиву генерацију отворену за промене, оснажену и спремну за суочавање са будућношћу, која размишља изван оквира своје тренутне ситуације и активно учествује у свим сегментима савременог живота повећавајући своје могућности при запошљавању.

У среду, 18.12.2019. године, ученице наше школе, Валентина Јовић и Марија Ђурковић, учествовале су на такмичењу Пословни изазов. Ментор: Бојана Станкић.

Око 100 ученика из Београда и околине подељено је у тимове, а задатак је био да се осмисли производ или услуга која би могла да врати навијаче на стадионе и у спортске хале да безбедно уживају у спортским дешавањима.

Многе идеје су се развиле током дана, уз помоћ бизнис волонтера ученици су направили и бизнис планове, SWОТ анализе, и веома детаљно пред жиријем објашњавали своје пословне идеје.

Валентина и Марија и њихови тимови нису међу изабрана прва три места, али су свакако овим учешћем стекле искуство, додатна знања и самопоуздање на јавном наступу, а и нека нова познанства са вршњацима из других школа.

Посета изложби: Осам векова уметности под окриљем Српске православне цркве

Историја Српске православне цркве датира од 1219. године када је српска црква (односно жичка архиепископија) постала аутокефална. До тада је православна црква у Србији била део Васељенске патријаршије у Цариграду.

Поводом 800 година аутокефалности Српске православне цркве одржане се разне манифестације. Изложба која је отворена 9.октобра ове године у Музеју Српске Православне Цркве  тематски  обележава осам векова аутокефалности Српске Православне Цркве.

У оквиру нашег школског пројекта „Чувари језика и традиције“, група ученика наше школе, у пратњи проф. Јасмине Сарић и проф. Миленије Јоксимовић посетила је изложбу.

Своје утиске о богатству које су ученици имали прилику да виде на једном месту, о огромној ризници рукописа и књига, од којих су многе из 12. и 13. века, са одушевљењем су  пренели својим друговима у школи.