Гледајте „ЧУВАЊЕ НАМИРНИЦА НАКОН ОТВАРАЊА//Марија Ракић Љубомировић – наставник технолошке групе предмета





Пошто данас има пуно адитива, а нема прехрамбеног производа који их не садржи, „лажне“ вести су свуда око нас. Додају се природни или синтетички. Али кључно је колико. Упркос томе што их садрже, пехрамбени производ ће бити изложен кварењу.
 Није све што је синтетичко опасно и штетно. И природно добро. И то природно подложно је кварењу и може бити веома опасно по људско здравље.

Global Women’s Breakfast #GWB2023

У оквиру Global Women’s Breakfast, #GWB2023, 14. фебруара  2023. године одржан је догађај под називом „Breaking Barriers in Science“ у нашој школи. У пријатној, радној и раздраганој атмосфери прво смо се упознали са историјом Global Women’s Breakfast и  учешћем наше школе у ранијим догађајима. Разговарали смо о IUPAC организацији и њеном значају за  хемију, али и у повезивању хемичара из целог света. У другом делу догађаја, ученици и наставници су разговарали о „Лажним вестима“, а ова тема је део eTwinning пројекта „Natural is good, chemical is bad“. Анализирали смо примере лажних инфпрмација и покушали да научимо како да их препознамо.

У овом догађају учествовали су ученици I9 – Нина И., II8 – Емилија М., Наташа Б., Милош П., Ана Ћ., Теодора Р., и II9  – Нера Р., Николина Н., Дуња Ђ. и Теодора В. У планирању, организацији и реализацији Global Women’s Breakfast, #GWB2023, 14. фебруара  2023. године, учествовали су наставници: Гордана Пешић, Марија Ракић-Љубомировић, Бојана Станкић и Златица Алемпијевић.

Нажалост, због техничких проблема, као и земљотреса који је погодио Турску и Сирију,  партнерске школе нису могле да учествују у овој планираној заједничкој манифестацији.
У наставку можете погледати презентације које су коришћене током догађаја, као и видео са сликама снимљеним током догађаја.

sdr

e-Twinning   пројекат: IMAGINE, THINK BIG! ( Замисли- постави циљеве високо. Створи свој сопствени пут!) 

Рад на пројекту захтева континуитет, тимски рад, пуно састанака и договора, и вежбање вештина комуникације и презентације.

У оквиру пројекта који за циљ поставља размишљање о могућој будућој професији, и развија различите вештине, између осталог и ИТ, креативност и оригиналност,  радили смо на страницама из дневника и писама себи из будућности, креативно представљали свој будући посао и како замишљамо себе кроз пар и више година…

Бавили смо се и интервјуима са предузетницима из наше околине, где смо разговарали и са нашом професорком Вишњом Жикић о њеном креативном изразу кроз сликање на стаклу, и како тај хоби може да прерасте у пословну идеју и да се и заради.

 Представили смо и наше успехе на такмичењу из предузетништва – на регионалном и националном нивоу – где је наша Емили Удин  била запажена.

У фебруару и марту, према плану,  радимо на узорима. На страницама пројекта видимо и рад других ђака, те анализирамо и дискутујемо.Правимо  презентације о томе шта је за нас успех, и о  нашим знаменитим личностима из света науке, културе, спорта.

Посебна страница пројекта резервисана је и за нобеловце, па су Дуња и Теодора , ученице II/9  веома лепо представиле Иву Андрића и његово стваралаштво, које може да буде инспирација за рад и креативност.

Путујућа ћирилица и медена азбука

Поводом Светског дана матерњег језика, 21.фебруара 2023.године, у сарадњи са Дечјим културним центром Београда, одржана је пригодна приредба и радионица „Медена азбука“ уз литерарно-музички програм ђака  наше школе. За наступ их је припремила проф. Бојана Станкић.

Представљен је пројекат “ Путујућа ћирилица“, а ученице : Милица Гребић, Марија Јовановић, Маја Боровкиновски, Сашка Першић и Анђела Богићевић говориле су о значају неговања нашег писма,језика и културне баштине. Јана Селаковић и Милица Ергић говориле су песму „РЕЧИ“, а Емили, Хелена и Анђела су прелепо певале и музички допунили овај програм.

Са нама су била и деца другог разреда ОШ „Владимир Аксентијевић“ и њихова учитељица Јасмина Делић, као и писац за децу Оливер Јанковић, који се представио са неколико својих песама.

Професорка наше школе, Јелена Рибар, припремила је колачиће са ћириличним словима а наши гости, ученици основне школе, исписали су на медењацима своје иницијале. И наши ученици I/3, II/1, II/9 придружили су се овом догађајуа неки од њих су радили и краснопис и држили се са ђацима проф.Татјане Смиљанић из Карловачке гимназије.

Лепа сарадња и добра енергија у ДКЦБ-у употпуњена је и снимањем емисије „Нови снови“ о пројекту  „Путујућа ћирилица“.

Више слика и прилог на линку:

ПОСЕТА МУЗЕЈУ ЧОКОЛАДЕ У БЕОГРАДУ

У петак, 10. фебруара, ученици и наставници, Хемијско-прехрамбено технолошке школе, посетили су Музеј чоколаде у Београду. Посета је била организована као активност у оквиру eTwinning пројекта „Причамо о чоколади – We’re talking about chocolate „. У пријатној музејској атмосфери упознали су се са историјом и начином производње чоколаде. Ученици су имали прилике да направе своју јединствену чоколаду. У наставку прочитајте шта су о посети написале ученице Теодора В. II9 и Наташа Б. II8, погледајте постере и слике које су направиле  Нера Р. II9,  Дуња Ђ. II9, Ана Ћ. II8,   Емилија М. II8 и Николина Н. II9. Такође можете погледајти и видео прилог о овој посети https://youtu.be/p2oOB2hcU34

Теодора В. II9

Музеј чоколаде се налази у центру Београда. У њему смо имали прилике да чујемо како је чоколада настала и од чега се припрема, како се кроз векове мењао начин њене припреме и конзумације, као и начин њене производње,  да би данас имали чоколаду коју знамо. У музеју смо видели у прве три просторије експонате који су се тада користили у џунгли, Европи и Србији за производњу какаа и чоколаде., а у четвртој су нам дозволили да будемо креативни и уз помоћ слаткиша и сланиша смо могли да направимо нашу идеалну чоколаду. 

Прву чоколаду су открили Астеци и Маје 600 година пре нове ере. Интересантно је да су они у млевени какао додавали љуту паприку и тако је конзумирали. Још једна занимљивост за тај период јесте да су зрно какаа гледали као злато и да си са 100 зрневља какаа могао да купиш човека. Друга соба је била Европа и ту смо сазнали да је чоколада тада била у течном стању и пила се. Прву чоколаду у Европи донео је шпански освајач Мексика Ернан Кортес, представио је шпанском краљу и од тада је Шпанија била главна за производњу чоколаде. Шпанци су променили рецепт и уместо паприке су додавали шећерну трску, шећер и цимет. Прву чоколаду коју ми знамо направио је тим хемичара почетком 19. века у Холандији, а најзаслужнији је Конрад Ј. ван Хоутен који је измислио пресу која је дробила какао у прах. У трећој соби су нам причали како је све то изгледало код нас и како се мењала амбалажа и укус. У четвртој смо правили нашу чоколаду, по мени ово је најзанимљивији део посете где смо показали нашу креативност. Све у свему јако лепо искуство и ако имате времена требало би да посетите.

Наташа Б. II8

Посета Музеју чоколаде је била веома занимљива. Доста нових чињеница смо чули о историји, припреми и конзумацији чоколаде. Најзанимљивији део посете је било прављење аутентичних чоколада, а још занимљивије дегустирање наших креација.  Посете је протекла у  пријатној атмосвери уз дружење и смех.

ОБАВЕШТЕЊЕ и ПОЗИВ НА АКЦИЈУ

УЧЕНИЦИМА И НАСТАВНИЦИМА – ХУМАНАНОСТ НА ДЕЛУ!

На предлог ученика, чланова Вршњачког тима и учесника Еразмус пројеката у нашој школи, покренута је иницијатива да се организује хуманитарна акција за прикупљање новчаних прилога и зимских ствари за угрожене у катастрофалном земљотресу у Турсој и Сирији.

Молимо и одељењске старешине да помогну и координишу акцију у својим одељењима и да 23.2.2023. од 13-14 часова предају сакупљено проф. Бојани Станкић, координатору Вршњачког тима (учионица 53).

НЕШТО ВИШЕ О СТИЛОВИМА И ТЕХНИКАМА УЧЕЊА

На састанку Вршњачког тима и Ученичког парламента одржаног у четвртак, 9.2.2023.године тема је била УЧЕЊЕ- о  стиловима и техникама учења.

Након видео приче о ВАК –стиловима (визуелни-аудитивни-кинестетички стилови) , као и Помодоро техници при учењу, развила се дискусија. Ученици су имали прилике да препознају и освесте свој стил учења, размењивали су своја искуства о томе како, када, где најбоље уче. И наша бивша ученица, сада студенткиња IV године Физичке хемије на ПМФ-у , Андријана Пантелић, поделила је са публиком своја искуства из школе и сада, као студенткиња. Говорила им је и о учењу и припреми за пријемни испит, о разлици у обиму градива у средњој школи и на факултету, али их је све охрабрила да следе своја интересовања речима да када се нешто воли, онда није тешко!

На састанку су присуствовали и чланови АИЕСЕК организације, Никола и Марина, позвали ђаке наше школе на сарадњу у оквиру пројекта о предузетништву , дајући значај и неформалном образовању, стицању различитих вештина , рада у тиму, вештини комуникације, ИКТ-а и др.

„Човек се учи док је жив“ – изрека је која добија свој прави смисао у данашњем брзом ритму живота и великим променама у начинима комуникације, доступности интернета и онлајн курсева,  као и различитим стиловима и техникама стицања знања.

БИЛИ СМО НА ПРОСЛАВИ 70. година рада ДКЦБ-а

У Атријуму ДКЦБ-а је 8. фебруара 2023. уприличена прослава и промоција монографије под називом     „Од игре до слободе“ поводом 70 година стваралаштва деце и за децу у Дечијем Културном центру Београда. На позив Весне Митровић Крњаић, уреднице едукативног програма у ДКЦБ-у, и наша школа је посетила ту реномирану институцију, са којом годинама успешно сарађујемо.

Ево неколико слика са догађаја, а више о томе ,као и монографија у pdf.  На линку ДКЦБ-а :

https://www.dkcb.rs/promocija-monografije-70-godina-dkcb/

https://www.dkcb.rs/monografija-od-igre-do-slobode-70-godina/

Национално такмичење „ ПОСЛОВНИ ИЗАЗОВ“ 2023.

Од 790  средњошколаца који су ове школске године учествовали на „Пословном изазову“, њих 85, из 42 града и чак 67 средњих школа,  1. и 2.фебруара 2023. такмичили су се и потрудили да осмисле производ или услугу која ће помоћи наставницима и ученицима да на лакши и функционалнији начин приступају учењу. Концентрација и мотивација је у опадању, па је задатак био како решити тај изазов модерног доба.

Подељени у 17 тимова, ученици су имали прегршт занимљивих идеја.Уз помоћ и подршку ментора, радили су тимски и поделили улоге међу собом да на најбољи начин презентују своје компаније, произове и услуге пред жиријем. Са страшћу и пуни самопоуздања бранили су своје концепте и као прави предузетници говорили о идејама, буџету, финансијском оквиру, дистрибуцији и др. Међу њима  је била и ученица II -2, из наше школе,  Емили Удин, у тиму број 16 са идејом дигиталних наочара.

Победничко постоље припало је тиму број 3 који је осмислио платформу која ради по принципу ЦхатГПТ и која је намењена просветном кадру како би лакше и брже припремали час по наставном плану.

Сребрну медаљу на такмичењу освојио је тим број 4 који је осмислио иновативни софтвер који пребацује Word документ или белешке корисника са рачунара или телефона у MP3 формат аудио снимка.

На постоље за треће место попео се тим бр. 9 чија је идеја производња биоразградивих стрипова који садрже QR кодове помоћу којих се приступа онлајн страници са детаљнијим информацијама о датој области.

Четврто место освојио је тим број 6 ова екипа осмислила је дигиталну књигу која на иновативан начин пружа мотивацију при учењу и побољшава концентрацију. Књига у себи садржи бесплатне материјале за учење и збирке задатака. Њихов производ Inno Book био би намењен и наставницима и ученицима. 

 „ Пословни изазов“ у организацији „Достигнућа младих“ увек је врло занимљиво и драгоцено искуство, подразумева тимски рад, размену идеја и дружење, склапања нова пријатељства и позива на сарадњу. Више о томе на линку : https://www.ja-serbia.org/porglaseni-nacionalni-pobednici-izazova/